Mina produkter
Hjälp
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***

Fel namn i TransPA

av Naousingkatt

I TransPA står jag som en av arbetsledarna, men mitt efternamn är fel. Var ändrar jag det?

 

Mvh Lena

7 SVAR 7
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***

av Naousingkatt

Varför sätter ni en lösning som fixad när den inte är det?

Är det inte jag som användare som ska avgöra när något är fixat och klart?

 

Mvh Lena

Godkänd lösning
LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Under verktyg-inställningar-systemanvändare klicka på pennan bredvid ditt namn efter du ändrat ditt efternamn klicka på spara. 

Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***

av Naousingkatt

Hej, @Joakim Berntsson : Nej, namnet uppe till höger är inte det jag talar om.

Hej, @LenaFritzson : Nej, under Verktyg kommer jag endast åt något som heter snabbregistrering och har med att snabbt mata in tider för en anställd.

 

Vi tar det igen och nu kanske jag uttrycker mig lite mer tydligt:

  1. Jag klickar i rutan för personal,
  2. Jag dubbelklickar på en av de anställda i listan,
  3. Jag klickar i nya dialogrutans meny som heter Grupper (varför är rubrikerna skrivna med enbart gemener?),
  4. Det finns tre varianter där: Yrkeskategori, Arbetsledare och Stationsort, och under arbetsledare är mitt namn felstavat

 

Var ändrar jag mitt namn?

 

Mvh Lena

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson

Om du bara ser rutan snabbregistrering så har du inte tillräckligt med behörigheter med att ändra detta själv, inställningen ligger under verktyg-inställningar-systemanvändare för att  komma åt dessa inställningar behöver man ha rättigheter till systeminställningar som användare ,ni kan läsa mer om behörigheter här

Du får höra med din kollega om de kan ändra åt dig eller ger dig mer behörigheter så att du kan ändra det själv.  Har du fler support frågor kontakta gärna oss på telefon 0524 -48 00 00 eller via e-post support.transpa@visma.com  Ha en fortsatt fin dag!

Godkänd lösning
Naousingkatt
CONTRIBUTOR ***

av Naousingkatt

Ville bara berätta att jag fått någon slags behörighet så jag har lyckats få till rätt namn.

Tack för tipset.

 

Mvh Lena

LenaFritzson
VISMA

av LenaFritzson (Uppdaterad ‎01-12-2020 08:01 av LenaFritzson VISMA )

Toppen Lena att du har fått rätt namn i TransPA. Har du fler supportfrågor ring eller mejla oss gärna.

Vår mejl är support.transpa@visma.com vårt telefonnummer 0524-48 00 00 tryck val 1 så kommer du till support. Du får ha en fortsatt fin dag!

av Joakim Berntsson

Hejsan Lena.

Om det är ditt namn längst upp till höger i TransPA som du vill ändra så behöver du logga in på Home.visma.com och justera ditt namn där, det är samma inloggnings uppgifter som till TransPA, 
https://home.visma.com/home.

Ring oss på support om ni behöver hjälp 0524 - 48 00 00 eller chatta med oss direkt i produkten.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här