Mina produkter
Hjälp
Caarina
CHAMPION *

Redigering av tidsrapportering i löneberäkningen

av Caarina

När man vill redigera tidsregistreringen i löneberäkning eller i kalendern så kan man inte flytta rutan åt sidan så man kan se bakomvarande registrerings dag, utan nu måste man komma ihåg i minnet vilken tid man vill ändra på. Sedan så när man har redigerat färdigt, när man sparar så är redigeringsrutan kvar, den stängs inte ner. Risken med detta är att man tror att det inte blir sparat då. 

 

Så frågan är finns det något man kan göra åt detta, är det fler som upplever detta som ett problem ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 SVAR 1
Godkänd lösning
Olof From
VISMA

av Olof From

Hej Caarina. Ledsen för att detta svar dröjt, det är ca två veckor sedan du skrev ser jag. Det är för oss två kända synpunkter du skriver om. Att kunna flytta rutan tror jag skulle hjälpa en hel del kunder - visst vill man kunna se det man tittade på före rutan öppnades. Än så länge har vi andra funktioner som vi bedömt vara viktigare att få till. Nu senast fick vi ut möjlighet att kunna öppna en enskild lön per anställd utan att behöva scrolla ända upp i toppen på listan över dina anställda. Även möjlighet att scrolla mellan månader i samma vy, när du står på specifik anställd, är vi glada för att vi löst. Framöver hoppas och tror jag att vi löser så dialogrutan går att flytta också.

 

Den andra punkten. Att redigeringsrutan är kvar och inte stängs ner är väldigt tråkig tycker vi. Det blir en osäkerhet då ursprungsvärden (före redigeringen) visas dessutom och man känner sig inte säker på att förändringarna slagit igenom. Det vet vi dock med säkerhet att du kan lita på har skett. Vi har ett ärende inlagt som ska åtgärda detta, men vad jag fått till mig så behöver vi bygga om tekniken bakom dialogrutan som öppnas. Därför är det ingen "quick-fix" dessvärre, utan den ingår i ett lite större projekt. 

 

Stort tack för dina synpunkter! Vi vill alltid agera på rätt saker och vad som ger våra kunder mest värde, så denna typ av feedback är vi väldigt glada för att få till oss. 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här