Mine produkter
Hjælp
Tina Grønbæk
CONTRIBUTOR *

Medarbejder som får fradrag for fx barsel - ændring af månedsløn

af Tina Grønbæk

Hej

 

Nu er jeg helt ny i Visma-regi. Vi kørte vores første løn i juni måned.

Jeg undrer mig over en ting, når jeg har medarbejdere som går på barsel uden løn

 

Hvorfor kan man ikke få to linier på lønsedlerne - i stedet for at den samler begge dele i en linie ?

En med deres normale løn - og en med det fradrag, som sker, når de overgår til barselsdagpenge ?

 

Jeg synes ikke det er særlig serviceminded overfor vores medarbejdere.

Kunne man det, ville det spare mig for spørgsmål fra medarbejderne

 

Kommer fra en Lessor løsning og her fremgik det af lønsedlerne, hvad fradraget var, så det må jo kunne lade sig gøre ?

 

Ved ikke om andre har samme udfordringer ? Tænker bare at jo mere gennemsigtighed på lønsedlen for medarbejderen, jo mindre spørgsmål til lønafdelingen

 

Med venlig hilsen

Tina Grønbæk

4SVAR4
Helle Valso
VISMA

af Helle Valso

Hej Tina og andre

Vi arbejder på en løsning, som kommer i nær fremtid. Hold øje med vores release dokument, for det kræver at I bruger en anden fraværskode til barselsorlov uden løn. Så vil Månedslønnen stå som i dag og så vil trækket komme lige efter med det beløb der bliver trukket med.

 

God sommer

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Jeg bruger nogle gang lønart 99 - kun tekst - til at forklarer manglende oplysninger på lønsedlen.

Tingam
CONTRIBUTOR *

af Tingam

Helt enig. Det ville også gøre det lettere når man skal forklare hvordan det er regnet ud.

LGHansen
CHAMPION ***

af LGHansen

Helt enig. Det kunne være skønt at få det delt op

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.