Mine produkter
Hjælp
DKLeLyHa
CONTRIBUTOR ***

Styring af flere feriefri saldi

af DKLeLyHa

I følge vores overenskomst skal feriefridage/-timer følge ferieafholdelsesåret. Dermed bliver der en periode fra 1. september til 31. december, hvor vi skal kunne styre "gamle" og "nye" feriefridage/-timer. Ikke afholdt feriefri (optjent før 1. september) skal udbetales i februar, men hvordan styres flere feriefri-saldi og hvordan finder vi frem til, hvor meget feriefri der skal udbetales?

7SVAR7
LotteKahl
CONTRIBUTOR ***

af LotteKahl

Ja tak. Vi vil også gerne have mulighed for at køre det i to saldi.

Vi plejer at bruge lønart 3831 med fællesregistrering af alle timelønnede til udbetaling af rest feriefridage, så man ikke skal bruge tid på at finde ud af, hvor meget hver medarbejder har til gode. Hvis saldoen består af både nye og gamle dage, bliver det noget mere besværligt.

Susanne2505
CHAMPION *

af Susanne2505

Jeg savner også et styringsværktøj da vores overenskomst også siger, at vi skal følge ferieafholdelsesåret. 

Malen Mosegaard
CONTRIBUTOR **

af Malen Mosegaard

Jeg vil lige tilføje, at medarbejderne jo også kan sælge nogle deres feriefridage til fritvalg, i den forbindelse er der yderlige, at holde styr på d. 31.12 vedr. rest saldoen + der kommer nye medarbejder til der opsparer feriefridage løbende, upfront eller efter 9 måneders.

Så at have feriefridagene kørende i samme saldo, kan blive ret bøvlet når man rammer d. 31.12

+ Det er nemmere for medarbejdern at holde styr på, hvis det kommer i to saldi ligesom ferien.

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Me too

 

Malen Mosegaard
CONTRIBUTOR **

af Malen Mosegaard

Vi mangler også at feriefridagene kan køre på to lønarter.

c98120ksn
CONTRIBUTOR **

af c98120ksn

Også her har vi overvejet muligheden for om nye ff-timer/dage kan tilskrives på en anden lønart, så de står for sig selv og kan adskilles. Ellers er vi nødt til at gemme oversigten over alt hvad vi indlæser/tilskriver nu, og trække det fra den samlede saldo ultimo december. Men det ville godt nok være noget lettere med opdeling af de saldi! 

 

Anonymous
Ikke relevant

af Anonymous

Jeg savner også en mulighed at kunne styre de to saldi.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.