Mijn Communities
Help
ptheunissen
CONTRIBUTOR ***

Berekening salaris incl. werkgeverslasten

door ptheunissen

Weet iemand hoe ik een pro forma berekening kan maken, waarop ook de werkgeverslasten zichtbaar zijn?

7 ANTWOORDEN 7
NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

Wij maken gebruik van Visma | raet Bruto-netto salaris berekenen als we de werkgeverslasten ook moeten meeberekenen. Voor standaard stroken voldoet de HRM Proefloonstrook, maar als er rekencodes uit payroll bij betrokken zijn ook niet. De HRM proefloonstrook is een stand-alone die niet in payroll kijkt of kan kijken. Deze heeft dan ook geen toegang tot de vastgelegde werkgeverslasten in payroll. Dit jaar moeten wij bij proefberekeningen ook de waarde van het niet meer zichtbare salaris van 1 januari in de looncodes toevoegen bij elke berekening in HRM, omdat er niet gekeken kan worden naar deze waarde in payroll.

Monique van Berkel
CHAMPION ***

door Monique van Berkel

Het is inderdaad gek, maar ik gebruik ook Pardon. Ook voor het berekenen van de transitievergoedingen of uitkeringsrechten.

BIj vragen wordt er goed meegedacht en bij een foutje in de programmatuur (kan gebeuren) wordt dit vrijwel direct opgelost.  

Nico vander Bent
CHAMPION ***

door Nico vander Bent

@ptheunissen ik gebruik hiervoor al heel veel jaren programma van Pardon. je voert geboortedatum in . schaal, eventuele toelage en jaarloon abp van de medewerker / fte en je hebt nauwkeurige berekening.  voor info www.pardonconsult.nl.

wtentije
CHAMPION *

door wtentije

Het vervelende is dat je hiervoor moet betalen, terwijl VISMA dit, alle gegevens zijn bekend, zo zou kunnen toevoegen

ptheunissen
CONTRIBUTOR ***

door ptheunissen

Klopt, dat dacht ik dus ook. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***

door Nico vander Bent

@wtentije dat ben ik met je eens, maar loop al een paar jaartjes mee en heb al diverse pakketten mee mogen maken van Visma en haar rechtsvoorgangers 🤔en is nog nooit gerealiseerd dus dan is dit het geld dubbel en dwars waard. 

wtentije
CHAMPION *

door wtentije

@Nico vander Bent 

Mee too, maar vindt het vervelend, al jaren, dat je hiervoor weer naar iets anders toe moet wat eigenlijk

standaard in een salarispakket aanwezig moet zijn👍