Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

De declaratieapp van Mijn Talent: koop het idee van Reisbalans op?

door AKoelink
Status: Bestaat al

Over de declaratieapp van is al vaker gezegd: Visma gaat deze niet meer aanpassen. Te verouderd enz.

Maar er is ook geen zicht op een alternatief. Hierdoor moeten wij als klant op zoek naar een andere aanbieder. Die dan weer een API moet maken met Mijn Talent. En weer gegevens van onze medewerkers bij een andere aanbieder terechtkomen. Zo zonde dat Visma dit niet beter oppakt.

 

Ik heb begrepen dat tijd en geld een dingetje is bij het aanpakken van deze app. Maar waarom dan zelf opnieuw uitvinden? Reisbalans heeft volgens mij een prima app in gebruik. Wij zijn bijvoorbeeld helemaal niet op zoek naar alle extra's die Reisbalans biedt (zoals OV kaart, fiets en parkeren). Wij zijn echt op zoek naar een app waarbij:

- makkelijk per dag een declaratie kan worden ingediend. Bijvoorbeeld fiets, auto, OV

- makkelijk de thuiswerkvergoeding kan worden gedeclareerd ivp reiskosten (zo kun je toch de daadwerkelijke kosten vergoeden en niet een vaste vergoeding waarbij je veel medewerkers tekort doet).

- de CO2 uitstoot geregistreerd kan worden

 

Ik ben benieuwd of het wiel echt door Visma uitgevonden moet worden? Of heel makkelijk een app gekocht kan worden die dit wel levert? Het zou ons als klant echt vooruit helpen. En hoeven we geen andere partij daarbij te betrekken. Ook eigenlijk onzin bij een grote aanbieder als Visma. 

 

 

13 Opmerkingen
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***
door angelaheidel

@AKoelink wij hebben wel begrepen dat de app wordt aangepast, om aan de vereisten t.b.v. de nieuwe wetgeving registreren CO2 uitstoot te voldoen. 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Dan ben ik benieuwd welke info ik gemist heb. Ik hoop dan dat ik fout zit! Maar vooral ook dat de app per dag ingevuld kan worden. Dat missen wij vooral. Als een dagelijkse declaratie van kosten. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

RenevanJole_0-1684315880630.png

Hartelijk dank voor uw feedback en ideeën. Ik weet niet of u de afgelopen keren aanwezig bent geweest in de gebruikersoverleggen maar daar heb ik een toelichting gegeven omtrent de App en ook over de nieuwe regelgeving miv 1-1-2024 de Normerende Personenmobilteit.  

We gaan het 2e deel van 2023 bovenstaande Reismodaliteiten ( als die er al niet zijn  ) ondersteunen en de genoemde brandstoffen in de Declaratie module en de App.

 

Verder hebben we voor de App geen plannen om die functioneel verder uit te breiden muv dat we de Smart scan nog willen toevoegen aan de App. Hoog over blijft de App functioneel hetzelfde. 

We kunnen ook geen App aankopen omdat dit altijd gerelateerd is aan de Applicatie zelf.

 

Voor wat betreft de genoemde uitbreidingen bestaat er al een idee  op het idee portaal : 

https://community.visma.com/t5/Ideeen-Visma-net-HRM/Brandstoftype-toevoegen/idi-p/494938

Deze is op de backlog opgenomen en zal zoals bovenstaande vermeld 2e helft 2023 gerealiseerd gaan worden

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Rene, sorry. Ik had alleen begrepen dat de app niet verbeterd zou worden. Maar nog even dan de vraag: hoe wordt het declareren straks dan mogelijk. Ik hoop vooral dat het zo wordt: declareren per dag, door bijvoorbeeld op een datum te klikken en dan je registratie in te voeren? (dus thuiswerken, reizen) 

Dat kan nu natuurlijk ook al, maar is geen doen met al die losse regels die je dan krijgt. Wij zijn echt op zoek naar een makkelijkere manier van declareren. 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

@Rene van Jole kun je mij misschien wat meer vertellen hoe de nieuwe manier van declareren er uit gaat zien? op die manier kunnen wij beter inschatten of we toch een andere partij moeten inschakelen of niet. De CO2 gaat in het systeem, dat is duidelijk. Maar hoe? En wordt het declareren van reizen dan anders dan nu? 

 

Ginger
CONTRIBUTOR ***
door Ginger

@Rene van Jole @AKoelink 

Bij ons speelt precies dezelfde vraag (en ook dezelfde verbazing dat we voor een eenvoudige declaratieapp op dagniveau een andere aanbieder zouden moeten zoeken). 

Om te voorkomen dat we straks alsnog last-minute met andere partijen om tafel moeten gaan zitten, zou ik ook graag weten hoe de wijze van vastleggen van de verschillende reismodaliteiten en brandstoffen er uit gaat zien.

door Rene van Jole

De werking van de declaratie van Dienstreizen in de Web applicatie en in de App veranderd functioneel niet met de huidige werking muv dat de je het vervoermiddel en afhankelijk van het vervoermiddel het Brandstof type moet toevoegen. Tevens gaan we faciliteren dat je in eigen overzichten een Rapportage kunt opmaken die je gezamelijk met de informatie van Woon - Werk ( middels een Enquete ) - OV en Lease informatie kunt aanleveren aan het RON. 

 

RenevanJole_0-1684942258256.png

 

Ginger
CONTRIBUTOR ***
door Ginger

@Rene van Jole 

even voor mijn beeld:

momenteel declareren medewerkers bij ons hun reiskosten en thuiswerkvergoeding per maand door een excel-formulier in te vullen. Dat formulier telt het aantal kilometers en het aantal thuiswerkdagen. De medewerker declareert met 2 regels: eentje voor de kilometers en eentje voor de thuiswerkdagen. Het formulier moeten ze verplicht als bijlage toevoegen.

 

Maar stel dat een medewerker deels met de fiets en deels met de auto naar kantoor komt (bijv vanwege het weer), qua kilometers voor de reiskostenvergoeding verandert dan niets, maar het zijn wel 2 verschillende vervoersmiddelen. Dus dan moet er dus op 3 regels gedeclareerd gaan worden:

1 regel met daarop de kilometers die met de auto zijn gereisd incl. aangeven vervoersmiddel/brandstoftype

1 regel met daarop de kilometers die met de fiets zijn gereisd incl aangeven vervoersmiddel

1 regel met daarop het aantal thuiswerkdagen

 

Correct dat dit dan zo zou moeten gaan gebeuren in de declaratiemodule?

door Rene van Jole

Goedemorgen 

Correct 🙂 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Dus er verandert niets, er komt alleen een optie bij. Het wordt niet gebruiksvriendelijker, je kunt niet per dag declareren. En je moet dus nog steeds een formulier bijhouden. En dan 3 declaraties indienen. Duidelijk. Wij gaan op zoek naar een alternatief. Jammer, want dit soort dingen horen toch echt bij een goed HR- en salarispakket. 

 

(en dus ook hier zijn wij teleurgesteld in). 

door Rene van Jole

Morgen is er een Webinar over Wet en Regelgeving waarin oa de Persoonsgebonden werkmobiliteit gehandeld zal worden. 

Wellicht waardevol om deze bij te wonen ? 

 

https://www.vismaraet.nl/over-ons/events/

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Bedankt voor de tip! Maar de regelgeving zit al strak in ons hoofd. Nu alleen nog makkelijk kunnen uitvoeren in de app :).