Mijn Communities
Help
Doddreest
CHAMPION *

Extra veld datum uit dienst

door Doddreest
Status: Realisatie waarschijnlijk

hallo,

Kan er een apart veld met Datum uit dienst gemaakt worden? Het veld Einde contract wordt hiervoor nu gebruikt maar feitelijk is dit niet juist. Dat het contract van iemand afloopt betekent niet dat iemand ook daadwerkelijk uit dienst gaat. Wij ondervinden hier heel veel hinder van voornamelijk met koppelingen naar andere systemen zoals het Elektronisch patiëntendossier. Daarnaast kloppen ook de standaard uitstroomlijsten in VIsma niet. Want contracten kunnen nog verlengd worden. Daarnaast denk ik dat dit veld dan ook een trigger kan zijn om alle lopende loonkostenverdelingen en looncomponenten af te sluiten. Zie ook meldingen loonkostenverdeling en looncomponenten. 

Ook signalen/ workflows zouden hierbij gebaat zijn. Er kan dan een extra filter op dit veld gezet worden. 

@Petra Kranenburg 

14 Opmerkingen
NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@Doddreest  s al een wens / idee dat op 03-09-2024 is ingediend en afgewezen - om voor mij onduidelijke redenen maar ik ondersteun jouw verzoek voor 100 %. 

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@NvdB Dank je wel voor je antwoord. Hopelijk wordt het nu wel opgepakt.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dank voor je idee

In dit verzoek van 3-9-2024 wordt een toelichting gegeven waarom dit complex gaat worden om dit te ondersteunen 

Met een vrij veld kun je dit eventueel zelf aansturen 

Uit dienst - Visma Community

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@Rene van Jole ,

ik vind dit echt een gemiste kans. ik heb ook de vorige melding teruggelezen en hier blijkt wel uit dat jullie hele andere ideeën hebben over het veld datum uit dienst dan wij en andere klanten. Een datum uitdienst is namelijk geen inconsistentie tov de einddata van het contract.

Maar ja soms voel ik mij als klant echt niet gehoord door Visma en dat vind ik oprecht jammer. 

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@Doddreest Sluit me hier helemaal bij aan!!!! 

KesterenMB
CHAMPION *
door KesterenMB

Ik sluit me hier ook bij aan. Dit is een must voor een HRM systeem. Als je eigen overzichten wilt maken zit je nu vast aan einddatum contract(en) ipv einddatum dienstverband en krijg je (iig in het onderwijs) ellenlange rijen waar je niets mee kan.

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@KesterenMB  ook hier sluit ik mij bij aan. Krijg steeds meer het idee dat Visma HRM ''niet helemaal'' geschikt is voor het Onderwijs

John Bouwman
CHAMPION ***
door John Bouwman

Wij zitten niet in het onderwijs en hebben dit issue ook al meerdere keren aangegeven bij Visma/Peple.  Het is heel onhandig dat je geen onderscheid kunt naken tussen einde contractdatum en werkekijke uitdienstdatum.  Ook bij exporten komt er dus altijd al een uitdienstdatum door bij einde contract, terwijl dit juist niet is gewenst.

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@John Bouwman Vooral dat.  Exporten/rapportages/workflows en signalen zouden beter ingericht kunnen worden met een extra veld datum uit dienst. 

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@Rene van Jole een aparte datum uit dienst is echt noodzakelijk en jouw  antwoord wat ik even geknipt het uit het andere verzoek, daar gaat het bij mij ook nog even om de opmerking ''wat ze ook nog kunnen bewerken'' hoe vaak denk je dat een ontslagdatum bewerkt kan worden. Een medewerker gaat met ontslag. Deze datum wordt dan echt niet meer bewerkt en zoals @KesterenMB ook al aangaf datum einde contract hoeft niet perse een datum uit dienst te zijn. Dit is waar Visma HRM trouwens wel vanuit gaat en wat ik een foute gedachtegang vindt. 

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@NvdB Mooie aanvulling. Dit is precies hoe ik er ook over denk

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dank voor jullie reacties en input.

Ik zal dit idee op de backlog opnemen om het in ieder geval verder te gaan onderzoeken. Bij onze eerste analyse is gebleken dat eea complexer is dan wordt gedacht met name bij meerdere contracten in bv de Zorg en Onderwijs markt. 

We zullen daarvoor voor een oplossing eerst een ontwerp moeten gaan opmaken 

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 6250

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ

NvdB
CHAMPION ***
door NvdB

@Rene van Jole Fijn om te horen dat jullie dit alsnog gaan onderzoeken.

Doddreest
CHAMPION *
door Doddreest

@Rene van Jole Heel fijn dat het opnieuw beoordeeld gaat worden.