Mijn Communities
Help
Ina Banis
CHAMPION *

Kolombreedte in e-dossier

door Ina Banis
Status: Realisatie waarschijnlijk

Is het mogelijk dat de kolombreedte in het e-dossier wordt aangepast.

De kolombreedte van Omschrijving is vaak niet toereikend, maar wel in mijn opinie het meest belangrijk. De kolommen van datums e.d. zijn minder belangrijk.

13 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

Hallo Merijn,

 

Ik vind het toch wel een beetje jammer dat jullie de lay-out niet zomaar kunnen aanpassen.

In Excell of bijvoorbeeld in Outlook kan je ook gewoon de kolombreedtes aanpassen.

 

Groetjes

 

Ina

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous (Bijgewerkt ‎21-09-2021 11:07 ( )

Goedemorgen @Ina Banis ,

 

In mijn optiek, en dan spreek ik even op persoonlijke titel, zou het een mooie aanvulling van de software zijn wanneer je als organisatie / gebruiker zelf de kolombreedte naar wens kunt aanpassen (bijvoorbeeld door de kolom te 'slepen' en dan op te slaan). Niet alleen binnen het ED maar in de gehele applicatie. Op die manier zou een omgeving veel meer op maat kunnen worden opgebouwd, naar voorkeur van de klant. Jij hebt het over een kolom in het ED, een andere klant loopt tegen hetzelfde aan in Persoonsgegevens, enzovoorts.

 

De huidige software werkt echter niet zo, en dus is dit in mijn ogen een valide Request For Change. Die ook als dusdanig beoordeeld zal worden.

 

Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

Dank je Merijn. Ik vind dit een hele fijne reactie om te lezen.

Laten we hopen dat ze bij ontwikkeling dit snel willen oppakken.

 

Groetjes

 

Ina

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hartelijk dank voor uw wens, 

 

Ondanks dat deze wens geen kudo's heeft willen we op termijn verbeteringen gaan aanbrengen in het E-dossier, vandaar dat we deze wens op de backlog gaan opnemen omdat dit een van de strategische thema's is om te verbeteren 

Ester Reinerink
CONTRIBUTOR ***
door Ester Reinerink

Hopelijk gaat het aangepast worden, zou een zeer aangename verbetering zijn. Wij korten nu vaak veel omschrijvingen af om e.e.a. direct op het scherm zichtbaar te krijgen.  Ik had een soort gelijke vraag vorig jaar ook al in het oude supportsysteem als wens opgegeven: Om de spaties van de omschrijving die zichtbaar zijn te verlengen. Maar kolommen aanpassen naar wens is natuurlijk ook een prima idee.

Simone Roskam
CHAMPION ***
door Simone Roskam

Ook vanuit GOA wil ik aangeven dat dit wat ons betreft een wens is.

 

Hieronder een voorbeeld van onvolledige omschrijvingen die worden getoond terwijl er wel ruimte is.

 

SimoneRoskam_0-1648635981370.png

 

Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

Ik ben wel even benieuwd hoe het met dit idee staat.

Realisatie is waarschijnlijk. Hoe lang duurt zo iets dan?

door Rene van Jole

Goedemiddag,

 

Bij de F & Q staat uitleg over diverse vraagstukken mbt het idee portaal 

https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Visma-net-HRM/Ideeen-FAQ/ta-p/512117

 

Status Realisatie waarschijnlijk met deze status hebben we de intentie op het idee op te pakken en hebben het daarmee op de backlog geplaatst. De Backlog is ongeveer 800 items / verzoeken groot op dit moment en daarmee voor meerdere jaren aan werk. Als we met bepaalde secties bezig gaan om die te verbeteren of bij Quick wins pakken we daar waar het kan ideeen op. Een idee kan in het slechste geval jaren open staan, maar kan ook heel snel opgepakt worden dit is vooraf niet aan te geven 

Leonie Blom
CONTRIBUTOR ***
door Leonie Blom

@Rene van Jole Ik ben benieuwd wat de status is van dit idee, ik zie geen aanpassing meer na de statusbewerking naar 'realisatie waarschijnlijk' op  12-10-2021. Dit is nog steeds een veelvoorkomend probleem wat een hoop zoekwerk kost.

door Rene van Jole

Goedemorgen,

 

De status is dat het nog op de backlog staat en dat we nog niet zijn toegekomen om verbeteringen in het e-Dossier te gaan aanbrengen. We zijn intern bezig met kennisoverdracht van deze module ik zal vragen of ze dit eens kunnen bekijken of we dit kunnen oplossen 

Leonie Blom
CONTRIBUTOR ***
door Leonie Blom

@Rene van Jole dank voor de update!