Mijn Communities
Help
David van den Bosch
CONTRIBUTOR ***

Loonkorting bij ziekte automatisch op 0% gedurende verlofperiode

door David van den Bosch
Status: Realisatie waarschijnlijk

Graag zouden wij zien dat bij langdurige ziekte, tijdens een goedgekeurde verlofperiode, automatisch 0% loonkorting i.v.m. ziekte wordt berekend. Op dit moment kan dit alleen met handmatige acties met component 11110 - HM correctie ziekte kortings percentage.

 

Met +/- 1000 werknemers is dit handmatig bijhouden en verwerken echter niet wenselijk.

7 Opmerkingen
John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Daar lopen wij ook tegen aan. Het is ook raar dat dit niet de standaard is binnen Visma.Net.

Alle gegevens om dit (grotendeels) automatisch te laten plaatsvinden zijn aanwezig.

 

Eric Braat
CONTRIBUTOR ***
door Eric Braat

Voor ons zou het helpen als dit bij gedeeltelijk arbeidsongeschikte medewerkers ook gebeurt. Omdat wij ingeregeld hebben dat bij gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid en verlof, verlof altijd prefereert voor arbeidsongeschiktheid en dus hele dagen verlof afgeboekt worden, is de loonkorting vanaf dag 1 al niet correct en zijn handmatige acties met component 11110 - HM correctie ziekte kortingspercentage helemaal niet te doen.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in  FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5334

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Goed voorstel! en daarbij dan wel de kanttekening: dat dit in het 2e ziektejaar is?

 

@Eric Braat volgens mij kun je dit instellen dat er altijd verlof volledig ingehouden moet worden. De medewerker moet alleen zelf wel ook weten dat hij 100% verlof op moet nemen. 

Rosa2
CONTRIBUTOR **
door Rosa2

Ik weet niet hoe ik kan stemmen voor dit idee. Maar top als het gerealiseerd kan worden. 

Ginger
CONTRIBUTOR ***
door Ginger

Zou heel fijn zijn als dit gerealiseerd kan worden op relatief korte termijn. Wij lopen hier nu ook tegen aan. Het is overigens verplicht als werkgever om bij verlof in het tweede ziektejaar aan te vullen tot 100% salaris conform uitspraak Hof van Justitie van de EU (december 2021). Niet zozeer iets wat werkgevers zelf graag willen dus fijn als Visma hierin kan voorzien.