Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Pro forma

door Asha (Bijgewerkt ‎07-06-2024 11:28 door Asha )
Status: Nieuw

Wij moeten met enige regelmaat een proforma berekening maken voor nieuwe medewerkers.

Wij gaan dan naar de proefloonstrook en klikken Pro-formamedewerker aan.

Echter in de berekening houdt het systeem de uitbetalingen en inhoudingen vast van de medewerker waar je op dat moment op staat.

De uitbetalingen en inhoudingen moet je dan vervolgens met het prullenbakje weggooien.

De vaste vergoedingen (voorbeeld thuiswerkvergoeding) kan je weer niet weggooien.

Nu maken we een berekening en dan blijkt er een vaste vergoeding te zijn. De berekening moet helemaal opnieuw worden gemaakt door op een medewerker te gaan staan die geen vaste vergoeding heeft. En alsnog moet je de uitbetalingen en inhoudingen weggooien.

Ik vindt allemaal heel bewerkelijk en foutgevoelig.

 

Mijn wens is: Wanneer je kiest voor een Pro-formamedewerker moet alles leeg zijn, zodat je zelf aan kunt geven wat van toepassing is.

10 Opmerkingen
pjakobs
CONTRIBUTOR **
door pjakobs

Ik ben het met je eens, maar ik wil niet blanco beginnen en alles zelf invullen. Als de instellingen wijzig baar zijn zou dat voor mij al veel beter werken.

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@PJAMOS , Mijn verzoek is alleen voor wanneer het een totaal nieuwe medewerker betreft. Wanneer het een bestaande medewerker is mogen deze gegevens prima blijven staan.

johanneke kreijkes
CONTRIBUTOR *
door johanneke kreijkes

Ik kwam er gisteren ook achter dat op de proefloonstrook de pensioen afdracht anders is dan op de gewone loonstrook

Jantine97
CONTRIBUTOR ***
door Jantine97

@Asha  Kun je voor de thuiswerkvergoeding niet de thuiswerkdagen op nul zetten bij iemand die daarvoor een vergoeding krijgt?

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Goedemorgen @Jantine97,

 

Ik wil een proforma maken voor een nieuwe medewerker. Ik vindt dat je dit soort zaken niet moet oplossen door bij een bestaande medewerker  iets te veranderen of aan te passen om de berekening correct te krijgen. Dit is overigens ook foutgevoelig en bewerkelijk.

Ik heb de thuiswerkvergoeding even als voorbeeld gepakt, maar het kan bij iedere willekeurige vaste vergoeding.

Toch bedankt voor de tip.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Asha ik gebruik hiervoor al jaren het programma van Wassenaar Consult -  Hele CAO wordt onderhouden en je hebt altijd een correcte pro forma berekening. zowel voor nieuwe medewerkers als bestaande medewerkers -nooit problemen mee. Al Vele jaren heel veel plezier van!!

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@nico van der Bent, mag ik je rechtstreeks mailen. Ik heb nog wat vragen. Wat is je mail?

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Asha  geen probleem psa@stovog.nl

Jantine97
CONTRIBUTOR ***
door Jantine97

@Asha : Je hoeft hiervoor niets bij de bestaande medewerker aan te passen. Als je in de actie Proefloonstrook zit, kun je kiezen voor Huidige selectie of Pro-formawerknemer. Als je dan kiest voor Pro-formawerknemer kun je alle gegevens die daar staan aan passen, zonder dat wat doet met de gegevens van de bestaande werknemer. Bij contractgegevens (in de actie proefloonstrook) kun je de thuiswerkdagen dan simpel op nul zetten.

KesterenMB
CONTRIBUTOR ***
door KesterenMB

@Asha  Wij maken gebruik van Pardon Salaris (abonnement), die is ook altijd up-to-date en tot op de cent nauwkeurig. Erg handig voor bijv. toekomstig verlof (seniorenverlof, ouderschapsverlof e.d.).