Mijn Communities
Help
Monique van Berkel
CHAMPION *

Rapport in excel op één regel

door Monique van Berkel
Status: In onderzoek

Het valt me op dat de inhoud van de rapporten niet op één regel worden getoond (zie printscreen).

Om goed te filteren in excel, zou het wenselijk zijn dat alle gegevens op dezelfde regel staan.

Is dat te realiseren?

MoniquevanBerkel_0-1719992434541.png

 

9 Opmerkingen
wtentije
CHAMPION *
door wtentije

👍had allang opgelost moeten zijn,, heel irritant

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Sluit ik me bij aan!!! 

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

zeker, heel irritant

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

@Monique van Berkel je noemt hier 'rapporten', zou je aan willen geven in welke rapportages je deze optie mist?

In veel rapportages is dit namelijk wel mogelijk door de 'export' optie aan te vinken. 

Mireille van der Heiden
CONTRIBUTOR ***
door Mireille van der Heiden

@Marinka Eweg Geen idee wat hierboven voor rapport wordt bedoeld, maar bijvoorbeeld Verzuim - overzichten - opgaaf WGA eigen risicodrager.

CSV bestand is in excel niet normaal te openen, de kopjes staan voor elke regel en alles staat daarna door elkaar

Excel bestand geeft een zeer hinderlijke kopregel van de afdeling. 

 

Dit bestand wordt gebruikt om te uploaden in een extern systeem. Vervolgens moet je de streepjes voor lege velden wegwerken, de getalnotitie omzetten naar dd-mm ipv dd-mmm

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

@marinkaeweg  Er was even radiostilte van mijn kant, omdat ik niet meer wist om welk rapport het ging.

Nu heb ik een voorbeeld van het rapport Automatische salarisaanpassing. Hier werken de filters niet, omdat er in de bovneste balk twee regels staan die gekopeld zijn (geel gemarkeerd). 

MoniquevanBerkel_1-1720618060633.png

 

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Monique van Berkel dank voor je voorbeeld!

In dit rapport heb je de optie 'Excel' beschikbaar. Als je die aanvinkt worden de gegevens van werknemernummer, naam, dvb en contract etc in aparte kolommen getoond. Hierdoor is dit gemakkelijk in excel te gebruiken. 

MarinkaEweg_0-1720681873199.png

In dit geval wil je alleen de bovenste 3 regels verwijderen en vervolgens kun je de kolommen direct gebruiken om verder te sorteren en filteren. 

MarinkaEweg_1-1720681944050.png

Maar elk rapport is anders. Soms is er wel de Excel optie, of heet deze Export. En soms is deze er niet. Omdat dit per rapport aangepast zou moeten worden is het fijn om te weten om welk(e) rapport(en) de wens gaat. 

Ik begrijp dat automatische salarisaanpassing een voorbeeld was. Misschien heb je nog andere voorbeelden?

 

wtentije
CHAMPION *
door wtentije

Als ik eea goed heb begrepen gaat het met name ook om rapporten bij bijv. ziek en die je  exporteert en rapporten die je,

oa in payroll, naar excel exporteert.

 

zie bijvoorbeeld onderstaand overzicht:

wtentije_0-1720682403356.png