Mijn Communities
Help
Marjon Janssen
CHAMPION **

werknemersgroep onjuist

door Marjon Janssen
Status: Realisatie waarschijnlijk

Als je een lijst draait met de werknemersgroep daarop is deze onjuist. De werknemersgroep die ooit als eerste is ingevoerd blijft bij de medewerker staan. Als iemand van stagiaire naar oproep is gegaan bijvoorbeeld, blijft stagiaire bij de werknemersgroep staan. 

 

Ik denk dat het probleem met de werknemersgroep kan worden opgelost door de toevoeging van een ingangsdatum aan het veld werknemersgroep, zodat je weet voor welke werknemersgroep geldt voor welke periode. Door het vullen van een filter op datum werknemersgroep, zal altijd de juiste groep worden aangegeven in de rapportages / overzichten op peildatum.

8 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

Rosalie van Gerven
CONTRIBUTOR ***
door Rosalie van Gerven

Hallo,

 

Wij lopen hier ook al een hele tijd tegenaan, onder andere hierover hebben wij al vanaf 17 december 2021 een request voor open staan die nu is gesloten met het bericht dat het een inrichtingsvraag is en dat er een consultant ingeschakeld moet worden. Maar het is inderdaad überhaupt niet mogelijk om per een bepaalde datum de werknemersgroep aan te passen dus ik zie niet in hoe dit met een consultant opgelost kan worden.

 

Als dit dus mogelijk gemaakt zou kunnen worden zou dat erg fijn zijn. 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Marjon Janssen 

Dank voor je verzoek.

Ik heb een aanvullende vraag.

Begrijp ik het goed dat de werknemersgroep wel daadwerkelijk wordt gewijzigd, maar dit niet goed op rapporten wordt getoond? En als dit zo is, zou je dan kunnen aangeven over welk rapport dit dan gaat?

Of wordt de werknemersgroep niet gewijzigd omdat dit niet per een bepaalde ingangsdatum kan?

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Nieuw

Ik heb de opmerkingen rondom de werknemersgroepen payroll verplaatst naar de het volgende idee :

https://community.visma.com/t5/Ideeen-Visma-net-Payroll/Werknemersgroep-PO-en-VO/idc-p/544497#M698

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Het gaat niet om de weergave in rapporten. De werknemersgroep waarin een medewerker is geplaatst vanaf did blijft staan en wijzigt niet (er vindt geen update plaats). We kunnen geen ingangsdatum mee geven aan de werknemersgroep. Dus als iemand wijzigt van functie/contract van bijvoorbeeld stage naar oproep, blijft stage bij de werknemersgroep staan bij deze werknemer, dat is onjuist. Zie idd ook opmerking van @Rosalie van Gerven.

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

 

Dit is al vaker aangegeven hoe lastig het is dat het nu ook niet controleerbaar is of iedereen in de juiste groep zit

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5348

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ