Mijn Communities
Help
Marjon Janssen
CHAMPION **

Correctie berekeningen (TWK's) uitgesplitst en onderbouwd op loonstrook

door Marjon Janssen (Bijgewerkt ‎20-10-2022 17:53 door Nick Terhorst VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het zou fijn zijn als correctie berekeningen (TWK's) uitgesplitst en onderbouwd per maand op de loonstrook komen te staan bij ORT e.d., zoals ook in de salariswizard terug te vinden is welke periode en wat er herrekend is. Hierdoor is het voor een leek (de werknemer) ook duidelijker zichtbaar wat er twk is berekend / gecorrigeerd.

17 Opmerkingen
Karina Lamers-Treur
CONTRIBUTOR ***
door Karina Lamers-Treur

Helemaal mee eens. Zeker bij de VVT salarisverhoging die per 1 maart jl. achteraf verloond werd, had dit heel veel vragen gescheeld.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Nick Terhorst

Interne ref VHERNL-3796

door Nick Terhorst (Bijgewerkt ‎28-10-2022 16:36 door Nick Terhorst VISMA )

@Marjon Janssen @Juliette Franzen 4me 29582279 lijkt me verwant. Klopt dat? Mocht je nog andere voorbeelden hebben dan bekijk ik die graag.

 

 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

@Nick Terhorst Ja, klopt voorbeeld in ticket 29582279.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Ik heb nog een opmerking over de weergave woonwerk op de loonstrook. 

Ik zou graag zien dat bij comp 40550 dat volgens mij de reiskosten ww op de loonstrook bepaald de volgende info laat zien:
aantal reisdagen (komt van LC 40400) x km enkel (afstand ww met max 30 km in de weergave) x 2 (retour) x € 0,09 (vergoeding p km, in dit voorbeeld is dit de vergoeding van CAO VVT/ of € 0,08 bij CAO ZH) = totaalbedrag.

En is het mogelijk om LC40430 WW: eigen vervoer KM voor de zichtbaarheid totaal te verruilen kms onderop de loonstrook bij totalen periode te vermelden?

 

Wat er nu gebeurd om max 30 km te vergoeden is dat het bedrag per km (€ 0,09 of € 0,08) wordt aangepast ( naar € 0,06 bijvoorbeeld als medewerker een woonwerkafstand heeft van meer dan 30 km) ipv het aantal km's naar het maximum. Dat zorgt er voor dat medewerkers gaan klagen, omdat de weergave zegt dat ze te weinig krijgen p km volgens CAO. Om dit op te lossen heb ik weergave bedrag uitgezet en alleen het aantal gereden km's aangevinkt. Echter klopt het aantal km's ook niet, omdat daar het maximum van 30 km enkele reis (CAO VVT en ZH) op wordt toegepast.

 

door Rene van Jole

Goedemorgen Marjon


De laatste aanvulling lijkt niets te maken te hebben met het idee ? 

Graag dit in een apart idee vermelden 

Het is lastig meerdere ideeen in een idee te verpakken met elkaar ook ivm eventuele realisatie en communicatie hiervan 

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

TWK uitsplitsen per loonstrook is 1 van de beste manier om uit te leggen 

en duidelijk te maken aan medewerkers wat er allemaal gebeurt bij het 

uitbetalen van het salaris

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Rene van Jole: Beide voorbeelden hebben te maken met weergave op de loonstrook. 

door Rene van Jole

klopt maar zijn verschillende ideeen.

We gaan inzoemen en onderzoeken wat de mogelijkheden zijn van het TWK idee / verzoek 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Goed, zojuist gepost als nieuw idee. 

door Nick Terhorst
Status changed to: Status: Nieuw

@Marjon Janssen wat betreft uitsplitsen per periode, helpt het niet om de optie Datum van en datum tot tonen in te schakelen op de salariscomponent?

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

@Nick Terhorst Het werkt idd door tonen Datum van en datum tot aan te vinken, dat je twk periode kunt zien. Dat is fijn. Klein nadeel is dat er veel informatie op de loonstrook staat en deze erg groot wordt. 

door Rene van Jole

Backlog item : VHERNL-3796 intern nummer en backlog nummer  5269 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

ORT specificatie TWK op loonstrook is onoverzichtelijk, teveel info, niet mooi op strook zoals het nu wordt getoond. Ik heb datum tonen toch weer uitgezet. Mogelijk komt er een andere betere manier van tonen, bijvoorbeeld door aanvullende strook?