Mijn Communities
Help
Carlijn
VISMA

Signalering wanneer jaarloon bijzonder tarief meer afwijkt dan een zelf gekozen percentage ten opzichte van het jaarloon

door Carlijn
Status: Realisatie waarschijnlijk

Zodra de arbeidsduur of de arbeidsvoorwaarden in het huidige jaar zorgen voor een sterke toename of afname van het jaarloon bijzonder tarief, graag een signalering d.m.v. een rapportage of melding in de validatie van de salaris-wizard. 

8 Opmerkingen
hennysonnenschein
CONTRIBUTOR **
door hennysonnenschein

Wij hebben hier een aantal mw. die dubbele banen hebben en bij ons vaak het minste verdienen maar dan toch een behoorlijke naheffing ontvangen van Belastingdienst daarom pas ik bij deze mw. het byz. tarief aan. Zou ook  fijn zijn als hiervoor ook signalering komt. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

ik heb hiervoor dit jaar zelf een overzicht gemaakt met het jaarloon bijzondere beloningen en het percentage bijzonder tarief en beoordeel dan aan de hand van betrekkingsomvang en salaris of het jaarloon per 1 januari dient te worden aangepast.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

Nbastiaanse
CHAMPION *
door Nbastiaanse

Wij zouden hier ook graag iets voor zien. Het is haast geen doen om dit voor alle medewerkers zelf te beoordelen dus een signaal of rapportage zou veel vervelende situaties voor medewerkers bij de aangifte IB kunnen voorkomen.

Nvanluit
CONTRIBUTOR **
door Nvanluit

Wij zouden dit ook graag zien. Toevallig kregen we deze week een vraag hierover van een van onze medewerkers. Het is vervelend als ze een naheffing ontvangen. 

Mariskavandermeer
CONTRIBUTOR **
door Mariskavandermeer

Ik heb 2 rapporten gedraaid voor het jaarloon 2023 en 2024. Hier bijzonder tarief aangehangen wat nu op stroken weergeven staat. Mede door de 10% CAO verhoging die niet verwerkt zit in het jaarloon op de salarisstrook waarover het bijzonder tarief berekend wordt, zitten bij ons 19 medewerkers (van de 120)  met een verkeerd bijzonder tarief. Deze vallen net een tariefschaal hoger.

Hierdoor wordt er met bijzondere beloningen te weinig ingehouden en krijgt men een naheffing. Dit kan zo 6% schelen!

Wij hebben ervoor gekozen deze mensen hier mondeling uitleg over te geven en en de mogelijkheid te bieden met een formulier om het bijzondere tarief te wijzigen zodat men hoogstwaarschijnlijk geen naheffing gaat ontvangen. 

Een werkgever mag niet zomaar het bijzonder tarief aanpassen, dit moet op initiatief van wernemer.

Karin vd Zouwen
CONTRIBUTOR **
door Karin vd Zouwen

Ik zou liever zien, dat er een rapport komt waarbij gesignaleerd wordt, dat iemand op basis van het huidige jaarloon naar verwachting een te laag percentage bt heeft. 

Dat je bijv in april een rapport kan draaien op basis van dat jaarloon * 12\4 en dat vergelijken met het jaarloon bt. Zodat bij de uitbetaling vakantiegeld van het juiste percentage uitgegaan kan worden.  Blijft uiteraard een momentopname. 

 

Niet op basis van zelfgekozen tarief. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5883

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ