Mijn Communities
Help
René van Dijk
CHAMPION ***

Werknemersgroep PO en VO

door René van Dijk (Bijgewerkt ‎15-12-2022 16:30 door lauraholm VISMA )
Status: Realisatie waarschijnlijk

Hoi Marinka

Hier ASG

wij hebben een ticket (25882186) lopen inzake het rapport in payroll "af te dragen loonheffingen en premies" op verwerkingsmaand. de grondslag AOP (150280) PO en VO moeten gespitst worden ivm PO wg 0.56 + wn 0.24 en VO wg 0.63 + wn 0.27 

 

Als het het rapport totaal draait en het rapport op werknemergroep splitst dan komt er een ander resultaat uit als je de gesplitste rapporten optelt en aansluit met het totaal. 

 

ASG kan de rondrekening pensioen op dit onderdeel nu momenteel niet maken

 

5 Opmerkingen
lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Nieuw

@René van Dijk  Ik heb deze opmerking verhuisd naar het wensenportaal van Visma.net Payroll, omdat hier beter tot zijn recht komt. Ik ben ook erg benieuwd naar de behoefte en wensen van andere payroll gebruikers omtrent dit onderwerp.

lauraholm
VISMA
door lauraholm

Dit bericht is verplaatst vanuit de Visma.net HRM Ideeën. Daarom hier de beantwoordingsgeschiedenis toegevoegd:

CHAMPION *
 door René van Dijk

Hoi @Marinka Eweg 

 

Payroll rapport pakt de werknemersgroepen vanuit HR, staat dus volgens mij niet los van elkaar.

 

Het payroll rapport geeft andere resultaten als je werknemersgroepen gaat opnemen in de filter. ik verwacht dat de oorzaak ligt in het feit dat medewerkers binnen asg weleens van PO naar VO gaan en andersom (interne mobiliteit)

 
lauraholm_0-1671118518268.jpeg

 

VISMA
 door Marinka Eweg

Hallo @René van Dijk 

De werknemersgroepen in HRM zijn alleen templates voor het aanmaken van de IKV en belastingregels van de medewerker.

En ze kunnen vervolgens worden gebruikt als filter in HRM rapportages.

 

De werknemersgroepen in Payroll zijn de arbeidsvoorwaarden Payroll in HRM.

lauraholm_2-1671118518272.png

 

 

Dit kan erg verwarrend zijn. Maar het is dus wel echt iets anders. 

 

Dat neemt niet weg dat het inderdaad zo zou kunnen zijn dat er bij het wijzigen van PO naar VO iets niet goed gaat waardoor het niet goed wordt bijgewerkt. 

Misschien kun je dit eens oppakken met een consultant als die bij jullie langskomt om dit proces even goed te bekijken. 

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: In onderzoek

Bedankt voor je wens! We hebben deze wens in onderzoek genomen. 

lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Beste René, we hebben de status gewijzigd naar Realisatie waarschijnlijk. Dat betekent dat we dit onderwerp op de backlog hebben geplaatst. De referentie voor dit onderwerp is 5344. 

ansroelfs
CONTRIBUTOR *
door ansroelfs

Geachte lezer, kunt u mij helpen. Waar gaat dit over? Ik kan mijn salarisstrook niet zien in Cisma, de afas app staat op mijn telefoon en zie maar 1 loonstrookjes, hartelijk dank ans roelfs tel 06 16893722