Mijn Communities
Help
Anita Lassooij
CONTRIBUTOR ***

Release 2025-04 - Standaard salarisstrook per email

door Anita Lassooij (Bijgewerkt ‎02-04-2025 08:32 door Patrick Kersbergen Youserve VISMA )
Status: Gerealiseerd

Graag zouden wij zien dat de loonstroken standaard op versturen staat.

Mochten de medewerkers het niet willen dan kunnen zij zelf de instelling aanpassen. 

7 Opmerkingen
RDekker
CONTRIBUTOR ***
door RDekker

dit idee heb ik zojuist ook ingebracht, allicht dat jij deze ook een kudo kunt geven, zodat YouServe hier extra de meerwaarde van inziet 😄 

door Harro Bleijenberg
Status changed to: Status: Ingepland
MartinStallinga
CONTRIBUTOR *
door MartinStallinga

Goedemiddag,

Sinds november krijg ik de salarisoverzichten niet meer via de mail, terwijl dat bij indiensttreding vanaf mei vorig jaar wel gebeurde. Ik heb dit destijds aangegeven in youserve. Als ik mijn pagina nu open kan ik nergens vinden waar ik die instelling weer kan toepassen zodat ik niet steeds op youserve in hoef te loggen. Kan iemand mij hiermee uit de brand helpen?

Met vriendelijke groet,

Martin

Loes2
CONTRIBUTOR *
door Loes2

@MartinStallinga ik heb zelf ook even moeten zoeken maar ik heb het gevonden! Ik heb het volgende gedaan:

1. Inloggen op mijn.youserve

2. Naar mijn salarisdossier gaan

3. Rechts boven op het 'mijn profiel' icoontje

4. Op 'profiel' klikken

5. Dan je email adres invullen waarop je je loonstrook wil ontvangen

6. Email met document als bijlage aanklikken 

7. Opslaan

Als het goed is moet het dat zijn! Succes!

door Patrick Kersbergen Youserve
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Je wens heeft de status "Gerealiseerd" gekregen. Tot ons genoegen kunnen we mededelen dat de gewenste functionaliteit reeds gereleased is. De realisatie is onderdeel van Releases 2024-05, 2024-10 ( livegang Salarisdossier) en release 2025-04.

Naast onderstaande verbeteringen in de releases is het voor deze ook mogelijk om via standaardwaarden alvast een default keuze te laten vullen door het systeem bij nieuwe medewerkers.

Releasenotes:

Release 2024-05

Aansturing e-mail berichtgeving vanuit nieuwe Salarisdossier

Waarom 

In het nieuwe salarisdossier moet de medewerker straks kunnen aangeven op welke manier er e-mail berichten verzonden moeten worden, als er een nieuw document klaarstaat.

Hoe 

Medewerker > Medewerker > Arbeidsrelatie (Payroll only gebruikers)
Medewerker > Arbeidsrelatie > Arbeidsrelatie (HR + Payroll gebruikers)

Er zijn twee nieuwe gegevenselementen beschikbaar om bij de medewerker vast te leggen:

• Meldingen vanuit digitaal dossier: hiermee kan de medewerker straks aangeven of er een e-mail bericht moet worden verstuurd als er een nieuw document klaar staat in het Salarisdossier, en wat er in dat e-mail bericht zit: een PDF-bijlage, of een link waarmee het Salarisdossier geopend kan worden.
  • E-mail adres voor meldingen digitaal dossier: dit bepaalt welk E-mail adres straks daarvoor gebruikt moet worden: het zakelijk e-mail adres of het privé e-mail adres.

Release 2025-04

Meldingen medewerkers vanuit het Salarisdossier (Payroll)

Er is een grote vraag om zelf in te kunnen stellen welke opties medewerkers moeten krijgen voor de meldingen rondom het Salarisdossier. Niet iedere klant wilt dat de medewerkers bijvoorbeeld de optie krijgen om een E-mail met bijlage te kiezen. Om dit mogelijk te maken hebben we de waardenlijst voor dit veld beschikbaar gesteld, waarbij je als klant er zelf voor kunt kiezen om niet alle 3 de opties beschikbaar te stellen aan de medewerkers.

Instellingen / Vastlegging / Waardenlijst / Meldingen vanuit digitaal dossier

Via deze waardenlijst kun je er zelf voor zorgen dat niet alle 3 ( of later juist wel weer alle 3 ) de opties beschikbaar komen voor de medewerkers.

Dit kun je doen door eerst de waardenlijst op te slaan op klantniveau en er voor te zorgen dat een bepaalde waarden niet meer is vastgelegd bij een werknemer. Wanneer de waarden niet meer is vastgelegd bij een werknemer krijg je de mogelijkheid om die keuze te verwijderen uit de waardenlijst door achter de regel het minteken te kiezen.

Hierdoor zullen de medewerkers deze optie niet meer selecteren in de APP en het Salarisdossier.

Mirna Ifeamazi-Brug
CONTRIBUTOR **
door Mirna Ifeamazi-Brug

Goedemorgen @Patrick Kersbergen Youserve 

• Meldingen vanuit digitaal dossier: hiermee kan de medewerker straks aangeven of er een e-mail bericht moet worden verstuurd als er een nieuw document klaar staat in het Salarisdossier, en wat er in dat e-mail bericht zit: een PDF-bijlage, of een link waarmee het Salarisdossier geopend kan worden.

Kan je de stappen beschrijven wanneer/waar/hoe de medewerker dit kan aangeven? Kan dit ook vanuit de Youforce App?

Of de link plaatsen waar dit beschreven staat?

Vriendelijke groet, Mirna. 

door Léon van Berkel

@Mirna Ifeamazi-Brug 

Bedankt voor je vraag.

Je kunt dit als medewerker zelf aanpassen in het Salarisdossier.

Via het YouServe portaal:

1. Ga naar Salarisdossier

2. Klik rechtsboven op het persoon-icoon

3. Kies vervolgens voor Profiel

4. Hier kun je je voorkeuren opgeven

Via de YouServe app:

1. Open de app en ga naar Mijn dossier

2. Klik op Mail-instelling.

3. Hier kun je je voorkeuren opgeven