Mijn Communities
Help
JONA018
CONTRIBUTOR ***

Tekst toevoegen in de app onder gewerkte dagen

door JONA018
Status: Geaccepteerd

Kan er tekst toegevoegd worden in de app onder gewerkte dagen, dat wanneer een medewerker niet werkt, er niks ingevuld hoeft te worden? Medewerkers vullen het nu in als ze ziek zijn of vakantie hebben gehad.

5 Opmerkingen
Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot
Status changed to: Status: In onderzoek

Aangezien er al 4 kudos gegeven zijn reageer ik even via dit kanaal. Ik ga hier even naar kijken maar voor mijn begrip, je bent op zoek naar een stukje tekst/uitleg dat ze niets moeten invullen als ze niet gewerkt hebben? Wat als mensen een halve dag vakantie hebben opgenomen of halverwege de dag ziek zijn geworden? Dan is het afhankelijk van de arbeidsvoorwaarden of iemand wel of niet de vergoeding mag declareren, toch?

Indien het werkpatroon netjes onderhouden wordt en hier ook de part time dagen, vakanties en verzuim in geregistreerd is dan heeft men in de kalender al een visuele hint dat er iets bijzonders is op die dag. Dit krijgt ook degene te zien die als goedkeurder aan de workflow gekoppeld is. Misschien moeten we daar kijken of we een iets sterkere hint kunnen geven dat er een afwijking in de registratie zit.

Ik wil heel graag meedenken om de app nog intuïtiever te maken maar ben met de kleine schermen een beetje terughoudend met het toevoegen van tekst (wetende dat men zelden leest). Een alternatief is dat we de dialoog uitbreiden met deze tekst dus als iemand indient en moet bevestigen dat hij/zij de declaratie naar waarheid heeft ingevuld.

Nogmaals, ik ga er serieus naar kijken maar hoop op wat extra feedback.

Dank en groet,

Jeroen de Groot

Aneta Jonasova
STARTER
door Aneta Jonasova

Hallo @Jeroen de Groot,

Klopt, "je bent op zoek naar een stukje tekst/uitleg dat ze niets moeten invullen als ze niet gewerkt hebben."
Dit is inderdaad alleen van toepassing wanneer medewerker volledige dag afwezig was. 

Bij ons is werkpatroon deels een probleem, omdat wij binnen Youserve niet van alle functionaliteiten gebruik maken, bijvoorbeeld van de verloffunctie, wij lezen middels een Excelbestand 1 keer per week verlofopname in. Waardoor je dus niet altijd een bijgewerkte werkpatroon hebt. 

Misschien een idee om bij het indienen aan te geven dat er rekening gehouden moet worden met verzuim of verlof.

Mvg,
Aneta

Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot

Hi @Aneta Jonasova , ik ga kijken wat ik kan doen. Ik moet de tekst kort houden dus het zal iets worden als 'Registreer alleen de dagen die je gewerkt hebt'. 

Groeten,

Jeroen

Aneta Jonasova
STARTER
door Aneta Jonasova

@Jeroen de Groot  Klinkt goed!

Jeroen de Groot
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen de Groot
Status changed to: Status: Geaccepteerd

We gaan dit in de volgende versie van de app meenemen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Groot