Mijn Communities
Help
eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***

Youforce app Profiel onhandige indiensttredingsdatum

door eric nieuwstraten HU (Bijgewerkt ‎16-11-2023 07:55 door Maarten VB VISMA )
Status: Alternatief aanwezig

Graag de optie voor de app om in het profiel het onderdeel dienstverbanden onzichtbaar te maken. 

Nu komt er een indiensttredingsdatum van het laatste dienstverband te staan met de huidige functie. Twee dingen zijn dan verwarrend:

- als je er zo naar kijkt lijkt het alsof je die functie vervult sinds die datum

- het is de indiensttredingsdatum van een dienstverband. Mocht je een eerder aansluitend dienstverband hebben gehad, dan ligt de echte indiensttredingsdatum voor die datum. Nu lijkt het alsof je dan later in dienst bent gekomen.

Aanpassen kan lastig zijn, maar de mogelijkheid om het onzichtbaar te maken is misschien wel iets haalbaars 

ericnieuwstratenHU_1-1699271498862.png

 

6 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Nieuw

Hi @eric nieuwstraten HU,

 

Zojuist heb ik je idee verplaatst van Self Service -> Youforce app.

 

Sinds gisteren middag is, op verzoek, bij jullie ''het nieuwe profiel'' geactiveerd. Als je daar op doorklikt zie je zowel je 'begindatum' (van het dienstverband) als 'datum indienst CAO'.  

 

Wil je eens naar dit ''het nieuwe profiel' kijken en feedback geven op hoe het er nu bij jullie omgeving uit ziet?

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@Remco te Ronde 

Ik ben een rechtstreekse collega van @eric nieuwstraten HU . Ik zie nog geen verschil in het profiel bij ons in de app.
Moeten wij nog iets aanzetten? 

gr Misty

door Remco te Ronde

Hoi @Misty ,

 

Zie je als je nu de app opent in profiel een groot blauw vak bovenaan (zoals in de printscreen van Eric)? Of zie je je profielfoto kleiner in beeld?

 

Als je profielfoto kleiner is dan in de printscreen van Eric dan is het nieuwe profiel actief.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Goedemorgen @Misty en @eric nieuwstraten HU ,

 

We hebben nog even dieper gekeken naar dit idee. Op meerdere plekken in de Youforce app zie je de startdatum van een dienstverband terug. Denk bijvoorbeeld aan een medewerker met meerdere dienstverbanden die een declaratie in gaat dienen. Wij vinden het dus consistent om overal de startdatum te tonen.

 

Aanvullend in het profiel hebben we, zodra je een dienstverband aanklikt, zowel de startdatum als de 'datum in dienst CAO' op te nemen. Hiermee is het dus mogelijk om voor een medewerker dit gegeven ook te raadplegen.

 

Daarom geven we dit idee de status 'alternatief aanwezig'.

Misty
CONTRIBUTOR ***
door Misty

@Remco te Ronde, ik zie inderdaad nu het 'nieuwe' profiel zonder blauw vlak.

Bij mij staat er echter nog altijd  bij dienstverband 'adviseur 2 - februari 2015'. 
Ik ben inderdaad in dienst vanaf februari 2015 maar pas in de rol van adviseur 2 sinds augustus 2018. 
Ik zou dus eigenlijk verwachten dat daar augustus 2018 zou staan want toen begon dit betreffende dienstverband.

Ik begrijp wat je zegt met als je doorklikt zie je daar datum in dienst CAO ook staan, maar bij mij staan zowel datum in dienst CAO als start dienstverband dus op feb 2015 en dat klopt gewoon niet.

We gaan 1-1 de app releasen en ik verwacht hier heel veel vragen over als we het aanzetten en dat wil ik graag voorkomen.

gr Misty

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Misty,

 

Bedankt voor de aanvullende controle. Inderdaad de functie die je ziet is altijd de actuele functie.  Het is een bekende werkwijze die je op veel plekken binnen Youforce, bijvoorbeeld in Self Service. Ook al vanaf de eerste versie van de Youforce app in 2018 werd het op deze manier weergeven in profiel.

 

Tot nu toe heeft dat, voor zover ik kan achterhalen, geen verwarring/onduidelijkheid opgeleverd. Dus ik ben vrij positief instesteld dat het aantal vragen mee zal vallen. Maar mocht je deze toch krijgen vanuit jouw collega's hoop ik nu voldoende uitgelegd te hebben hoe dit onderdeel van de app werkt.