Mijn Communities
Help
Tracy Postma
CONTRIBUTOR ***

Achternaam veld vergroten.

door Tracy Postma
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij hebben medewerkers waarbij de achternaam niet past binnen het huidige aantal tekens. Deze verruimen naar 30 tekens of langer zou fijn zijn. 

5 Opmerkingen
door Evert van Manen
Status changed to: Status: In onderzoek

Dag Tracy, we gaan dit onderzoeken, ook al zijn er nog niet veel stemmers. Een afgekapte achternaam is niet wenselijk. We gaan in de keten onderzoeken hoe lang de lengtes zijn, waarbij de verwachting is dat de outputgegevens de bottle neck zal zijn. Als bekend is wat de mogelijkheden zijn, zal ik dit hier melden (los van het tijdstip van realisatie).

Tracy Postma
CONTRIBUTOR ***
door Tracy Postma

@Evert van Manen  daar zijn we al heel blij mee. Bedankt.

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

@Tracy Postma 

We hebben dit idee in detail bekeken samen met de collega's van HR Core Beaufort. Hier zit momenteel de grootste beperking naar lengte van het naamveld. In het verleden zijn hier ook al ideeen (idee 1 & idee 2) voor geweest, maar deze zijn toen vooral afgewezen vanwege het feit dat er nog Beaufort On Premise klanten waren waardoor zulke wijzigingen op database niet mogelijk waren.

Inmiddels is dit geen beperking meer en hebben we dus opnieuw gekeken naar de realiseerbaarheid en helaas toch tot de conclusie gekomen dat zo'n wijziging momenteel teveel problemen met zich mee brengt. De wijziging lijkt vrij simpel, maar heeft een enorme impact op zowel HR Core als andere Youforce modules.

• Alle schermen in Beaufort waar het veld zichtbaar is moeten worden aangepast
  • Alle rapporten/verslagen in Beaufort waar het veld in zichtbaar is moeten bekeken en indien nodig aangepast worden
  • Bijna alle andere Youforce modules krijgen de "naam" uit HR Core, indien deze dus langer gaat worden moeten we alle Youforce modules nalopen om te kijken of er daar ook aanpassingen noodzakelijk zijn of misschien zelf dingen mislopen

Wat ook nog meespeelt is dat we zoals je waaschijnlijk gehoord hebt bezig zijn met een vernieuwing van HR Core. Dat maakt een wijziging als deze nog lastiger om op dit moment uit te voeren.

Omdat de impact van deze wijziging momenteel dus teveel werk behelst zet ik de status momenteel op "Realisatie onwaarschijnlijk". We vinden het een goede wens, maar met de huidige impact en andere prioriteiten is het niet waarschijnlijk dat we deze wens op korte termijn kunnen honoreren.

Jan Dingemanse
CONTRIBUTOR *
door Jan Dingemanse

Hoi @Maarten VB

Kan / wil jij verwijzen waar de 'vernieuwing HR Core' verder staat uitgewerkt? Ik ben benieuwd naar deze ontwikkeling. Alvast dank. 

Maarten VB
VISMA
door Maarten VB

@Jan Dingemanse Zeker. Dit stond bijvoorbeeld in de roadmap najaar 2024.

https://vismaraet.maglr.com/roadmap-2024/roadmap-2024

Onder het kopje "Wat is in Ontwikkeling?" en dan het onderdeel "HR Core Beaufort".