Mijn Communities
Help
Marcel Bouman
CHAMPION **

Nieuwe/aangepaste salaristabellen en -regelingen eerder beschikbaar maken

door Marcel Bouman
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Bij een wijziging van salaristabellen en/of -regelingen op CAO-niveau komen deze pas bij de release van Beaufort beschikbaar. Dit is vaak pas op 4e, 5e of 6e dage van de nieuwe maand (de ingangsmaand van de nieuwe bedragen). Omdat de meeste salarisproducties omstreeks uiterlijk de 20e van de betreffende maand gesloten worden (= maand voorafgaand aan ingangsdatum nieuwe bedragen), willen we op dat moment graag al de nieuwe tabellen beschikbaar hebben en niet nog ruim twee weken hoeven wachten. Zodra de nieuwe tabellen geimporteerd worden in Beaufort komen ze namelijk ook beschikbaar in Youforce, waarbij we de gebruikers (oa medewerkers en managers) al de juiste de salarisbedragen kunnen tonen en niet de oude, dat geeft verwarring. Tevens kunnen we dan de actuele bedragen in de arbeidsovereenkomsten opnemen bij medewerkers die in dienst komen of een contractwijziging hebben. Nu kan dat niet en dat is erg slordig; met de mededeling "het komt wel goed" is het lastig medewerkers gerust te stellen.

Verzoek is dus om de publicatiedatum van de salaristabellen los te koppelen van de release van Beaufort, dat heeft namelijk ongewenste gevolgen.

1 Opmerking
door Evert van Manen
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Na onderzoek kom ik terug op deze wens, die begrijpelijk is, maar niet  uitvoerbaar is. De reden ligt in hetvolgende:

Wanneer Gemal de Salarisregeling doorgeeft aan Beaufort en andere Cores, zitten deze ook in de Gemal productieomgeving.

Vanaf dat moment wordt er ook mee gerekend in Gemal. Wanneer Gemal de salaristabellen eerder gaat opleveren op bijvoorbeeld de 20e van de maand, dan rekenen we vanaf dat moment er ook mee. Als je dan nog een correctieproductie moet doen of zelfs nog een salarisproductie, dan gelden andere waarden in de salaristabellen. Het wordt nog lastiger als deze nieuwe salarisrtabellen een twk betreft. Daarom is deze wens vanuit Gemal bezien niet mogelijk; we blijven op de Releasedag de salarisregelingen doorleveren.

 

Omdat Gemal op dit moment leidend is voor de salaristabellen, heb ik ook vast met mijn Beaufortcollega's hierover overlegd: deze wens naar Beaufort doorzetten heeft ook geen zin, omdat de huidige werkwijze is dat Gemal leidend is voor de salaristabellen.