Mijn Communities
Help
brussaard-c
CHAMPION ***

Geldigheid activatie e-mail zelf bepalen

door brussaard-c
Status: In onderzoek

Activatie e-mails verlopen na een specifiek aantal dagen.

Het zou wenselijk zijn als de geldigheid van de activatie e-mail zelf zou kunnen worden bepaald.

5 Opmerkingen
Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1 (Bijgewerkt ‎01-10-2024 08:07 door Henk1 )

Dat is een variant op onderstaande ideeën.

2023 / 27 kudos (in onderzoek): Geldigheid activatielink langer dan 5 dagen - Visma Community

2024 / 4 Kudos (realisatie onwaarschijnlijk): Geldigheid activatielink Mijn Youforce - Visma Community

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎14-10-2024 11:37 door Sabine Koelewijn VISMA )
Status changed to: Status: In onderzoek

Goedemorgen, 

We zijn de mogelijkheden hiervoor aan het onderzoeken. De geldigheid van de activatielink staat nu op 7 dagen en is niet langer zodat we de beveiliging van de accounts kunnen garanderen. We zijn daarom verschillende opties aan het onderzoeken waardoor de gebruiker zelf bij zijn of haar account kan, ook nadat de link is verlopen, maar dat we wel de beveiliging kunnen garanderen. 

Ik wil hiervoor graag een brainstorm sessie organiseren op dinsdag 22 oktober van 14:30 tot 15:30 uur. Mocht je aan willen sluiten, stuur dan een mailtje naar sabine.koelewijn@visma.com. Ik hoop dat je aanwezig kunt zijn!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Sabine Koelewijn ,

Je hebt van mij in ieder geval mail.

door Sabine Koelewijn

Goedemiddag @brussaard-c  en @Henk1

Gisteren hebben @Raymond_de_Rozario en ik hierover gebrainstormd en zijn tot de volgende mogelijke opties gekomen. 

Let op: dit zijn de uitkomsten van de brainstorm en deze zijn nog niet getoetst of het technisch ook mogelijk is. 

Het verlengen van de activatielink is niet mogelijk, maar we hebben de volgende opties besproken:

1. Wanneer je in Configuratie Youforce de geboortedatumcheck aanzet moet de gebruiker als extra beveilingingscheck de geboortedatum invullen. In dat geval vervalt de link niet en blijft deze dus geldig. Dit geldt dan alleen voor de gebruikers die uit Beaufort komen en waarvoor we een geboortedatum hebben. 

2. Wanneer de activatielink na 7 dagen is verlopen krijgt de gebruiker wanneer hij of zij op de link klikt een scherm met de mogelijkheid om een activatiecode te laten mailen en deze code vervolgens in te voeren in het scherm. 

3. Dit is dezelfde functionaliteit als 2, maar dan wordt een SMS verstuurd in plaats van een e-mail. 

Ik hoor graag wat jullie van deze opties vinden, welke de voorkeur heeft en waarom en of je wellicht nog een toevoeging hebt. 

Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Dag @Sabine Koelewijn 

Fijn om te horen dat jullie ermee bezig zijn!

Ik vind optie 2 de mooiste en op de tweede plaats optie 1.

Optie 3 is voor de wat minder technisch onderlegde gebruikers wat lastiger vermoed ik.