Mijn Communities
Help

Handmatig vullen Identity Visma connect

door Paul Wevers - Ikazia
Status: In onderzoek

Na het activeren van Visma connect SSO moeten de identity ingevuld worden met alleen de gebruikersnaam en moet het domein los geselecteerd worden.

Dit houdt in dat er nu een deel van het emailadres gevuld moet worden. Dit is een extra handeling.

Is het niet mogelijk het portaal in te richten dat het volledige emailadres gevuld kan worden en dat er bij het opslaan gecontroleerd wordt of het adres voldoet aan het format van de domeinen.

7 Opmerkingen
BertvandenOever
CONTRIBUTOR ***
door BertvandenOever

Hoi Paul, meen je dit nu? Dat zou dus inhouden dat die handeling bij ons aangepast moet worden, want wij nemen het gehele mail adres, incl. domein mee over in 1 kopieeractie  voor alle nieuwe medwerkers. ( Dit is bij ons een soort routine klusje is, wat nog weg-geautomatiseerd moet worden) 

door Paul Wevers - Ikazia

Hoi @BertvandenOever,

Het ziet er als volgt uit:

PaulWeversIkazia_0-1738132445856.png

Met groepsgewijs netwerknamen opvoeren kan je nog wel de identity wel inclusief het domein opvoeren.

MdeBeer
CHAMPION ***
door MdeBeer

@Paul Wevers - Ikazia 

Er zijn denk ik ook genoeg bedrijven die maar 1 domein gebruiken.

Voor ons is het nu dus juist minder werk omdat we alleen nog maar het eerste deel in hoeven te vullen.

Ik hoor wel graag van Raet hoe we dit proces kunnen automatiseren.

John Muijs JBRR
CONTRIBUTOR ***
door John Muijs JBRR

Het zou toch wel heel erg fijn zijn als de identity automatisch gevuld wordt met het zakelijk e-mailadres net als het gewone e-mailadres. Eventueel moet deze dan wel aangepast kunnen worden. 

JvdB
CONTRIBUTOR ***
door JvdB

@John Muijs JBRR Dat kan met een API van Visma.

BertvandenOever
CONTRIBUTOR ***
door BertvandenOever

@Paul Wevers - Ikazia aha, dan hebben wij geen issue, want dit doen wij inderdaad via groepsgewijs netwerknamen. Dank voor de opheldering. 

door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek