Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Usermanagement toekomstig invoeren

door marjavanderkolk
Status: Nieuw

Het mogelijk maken dat usermanagement toekomstig ingericht en werkend wordt met toekomstige datum. Tot nu toe kun je dit alleen op de betreffende dag inrichten hetgeen met ziekte, vakanties erg lastig is. Zou fijn zijn als je de rechten al toekomstig kunt inrichten in het usermanagement. 

6 Opmerkingen
Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny

Dit zou inderdaad een grote verbetering zijn, helemaal mee eens.

Evelynekamps
CONTRIBUTOR ***
door Evelynekamps

We lopen hier ook regelmatig tegenaan. Zeker in een grote organisatie met dagelijkse autorisatiewijzigingen is het een groot gemis.

door Sabine Koelewijn

Hoi @marjavanderkolk@Riny en @Evelynekamps

Bedankt voor dit idee. Zouden jullie iets meer toe kunnen lichten waar jullie nu tegen aan lopen en wat jullie zou helpen. Begrijp ik het goed dat dit gaat over de roltoewijzing die uit Beaufort komt? 

Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***
door Jeroen Coret Kennemerhart

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Volgens mij gaat het hier over een roltoewijzing uit beaufort. Wanneer we die vastleggen met als ingangsdatum een toekomstige datum dan gebeurd daar niets mee. Dit is zeer onhandig zeker omdat je vaak met toekomstige wijzigingen te maken hebt. Die moet je nu altijd vasthouden totdat de datum van ingang is aangebroken om dan pas vast te kunnen leggen in beaufort.

 

groet Jeroen

Riny
CONTRIBUTOR ***
door Riny (Bijgewerkt ‎28-08-2024 15:35 door Riny )

 

 

Als voorbeeld: op 1 september begint een nieuwe leidinggevende.

Als ik dit vandaag invoer werkt dit op 1 september niet.

Ik kan deze pas in usermgm op 1 september toevoegen om het werkend te krijgen.

Is die datum dan net een dag waarop ik de autorisatie niet kan toekennen dan heeft de leidinggevende  geen toegang tot Selfservice.

Je wil dit ook graag al op voorhand invoeren zodat de leidinggevende op de dag dat deze start direct toegang heeft.

Evelynekamps
CONTRIBUTOR ***
door Evelynekamps

Hoi @Sabine Koelewijn ,

 

In BO4 is het mogelijk om een roltoewijzing toe te kennen met een toekomstdatum, echter werkt het niet goed door naar Self service, waardoor er elke keer vragen komen van de gebruiker en de boel verwijderd moet worden in BO4 en weer opnieuw moet worden ingezet. We hebben dit in het verleden meerdere malen gemeld in een call, we moesten het maar accepteren. Ik zie ook dit kennisartikel:

Evelynekamps_0-1724916017722.png

 

Momenteel hebben we 20 verzoeken liggen met een wijziging in de toekomst. Hoe fijn is het om dit allemaal te kunnen wegwerken? Nu wachten we totdat de datum is verstreken. Hopelijk kunnen jullie hier in iets betekenen.

Alvast bedankt.