Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Autorisatiebeheer reporting loskoppelen van HR Self Service

door Gea Bussink-Veerbeek
Status: In onderzoek

Een leidinggevende heeft een aanvullende rol voor een specifieke workflow in Self Service. In die aanvullende rol heeft hij toegang tot alle dienstverbanden van de organisatie. In Youforce Reporting mag hij alleen zijn eigen medewerkers zien. Door deze aanvullende rol ziet hij in Youforce Reporting toch alle dienstverband- en verzuimgegevens, van alle medewerkers in de organisatie. De autorisatie van Reporting is zodanig (fout) geprogrammeerd, dat deze alle Self Service autorisaties bij elkaar optelt.

 

Naar mijn idee moet autorisatiebeheer van Youforce-Reporting werken als volgt:

- toegang tot de applicatie via autorisatiebeheer (bijv. via de MGR-rol)

- toegang tot de medewerkers via een rol in User Management (de rol waarop autorisatiebeheer toegang geeft tot de applicatie)

OF

- toegang tot de medewerkers via een specifieke gebruikersrol in HR Self Service (autorisatie BI-reporting-uitvoeren). Gebruikersrollen zonder autorisatie BI-reporting mogen NIET bepalen welk medewerkers iemand kan zien, zoals nu gebeurt.

 

Zie ook Re: Leidinggevende ziet te veel medewerkers - niet... - Visma Community

 

 

3 Opmerkingen
Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

@Gea Bussink-Veerbeek 

Helemaal mee eens, nu is de autorisatie niet goed geregeld. sommige managers zien de gegevens van de hele organisatie, dat moet niet kunnen. Dit zou je als beheerder goed moeten kunnen inregelen.

Ik hoop dat Visma Raet er nu eindelijk iets aan gaat doen.

 

 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Chris van den Berg

Mijn verwachting is dat ik jullie halverwege deze maand oktober kan uitnodigen voor een online meeting rondom dit onderwerp om onze gedachten hierover te bespreken.