Mijn Communities
Help
HeleenMogezomp
CHAMPION **

Entiteit salarismutaties mist veld Subcode rubriek

door HeleenMogezomp
Status: Gerealiseerd

In de entitieit Salarismutaties mist de subcode van rubrieken. Oa de rubrieken van de cafetariaregelingen als ook die van de (variabele) loonverdeling kennen een subcode. 

Kan die worden toegevoegd?

11 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Er is nu een nieuwe kolom beschikbaar Salarismutaties ID. Het laatste getal in dit ID is de 'subcode'. 

ChrisvandenBerg_0-1722590470524.png

 

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg Kun je mij uitleggen hoe ik die laatste positie in een aparte kolom kan opnemen?

 

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg  Is het ook mogelijk om hier een apart veld van te maken? Zo is het voor ons niet werkbaar.

door Jacqueline van Meeuwen

@HeleenMogezomp, bij ons speelt dit alleen bij Loonverdeling, ik heb dit op deze manier opgelost:

 

LV volgnr = IF('Payroll mutations'[ElementCode] IN {"P01132", "P01133", "P01134", "P01135"},
 RIGHT('Payroll mutations'[ObjectID], 1))
 
HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Jacqueline van Meeuwen Dank je wel. Ik ga kijken of ik deze ingericht krijg bij ons.

door Chris van den Berg

Deze expressie kun je in algemeen gebruiken. Een berekende kolom in Payroll mutations:

VAR FirstSpace = FIND(" ",'Payroll mutations'[ObjectID],,1)+1
VAR SecondSpace = FIND(" ",'Payroll mutations'[ObjectID],FirstSpace,BLANK())
VAR Result = IF(NOT(ISBLANK(SecondSpace)), RIGHT('Payroll mutations'[ObjectID],1))
 
 Return
 Result

 

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg Dank voor de formule. Echter er zijn subnummers groter dan 9. Hierbij wordt nu alleen het laatste cijfer gepresenteerd. Bijvoorbeeld 15 wordt 5.

Is dat op te lossen?

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Chris van den Berg   Ik heb van laatste 1 in de formule een 2 gemaakt. Daarna is probleem opgelost.

HeleenMogezomp
CHAMPION **
door HeleenMogezomp

@Jacqueline van Meeuwen De formule die je hebt gegeven werkt ook. Dank voor je reactie.