Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Functie koppelen aan dienstverband

door Raymond_de_Rozario
Status: Gerealiseerd

Onder de tabel functie staan onder andere de velden functie en functiecode. Is het mogelijk dat deze worden gelinkt met dienstverband? Ik ben bezig met een rapportage waarin wordt bijgehouden welke functie iemand heeft. Hierbij is de functie van de persoon belangrijk. Ik wil deze als rij toevoegen aan een matrix. Wanneer ik de huidige waarde koppel als "waarde", dan wordt de eerste waarde uit de tabel gepakt. Dit is vaak een indicatie dat er geen koppeling is.

 

@Chris van den Berg 

13 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw

Als je een waarde toevoegt aan de Matrix dan wordt die altijd geaggregeerd. Je moet dan iets kiezen (max, min, sum, count ect.) Je kunt hem ook gewoon als rij toevoegen.

 

Functie is gewoon gerelateerd aan dienstverband, dus dat zou geen problemen op moeten leveren

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel voor je snelle reactie. Wanneer ik deze als rij (wat de mooiste optie zou zijn) toevoeg, dan verschijnt de waarde helemaal niet in mijn rapport. Enig idee wat dat zou kunnen zijn?

door Chris van den Berg

Als je hem toevoegt als rij dan zie je dit waarschijnlijk:

ChrisvandenBerg_0-1665578487847.png

 

Dan moet je op plusje klikken om het zichtbaar te krijgen. 

 

Je kunt het volgende doen:

  • klik op het rechter icoontje van de visual: 

ChrisvandenBerg_1-1665578539034.png

 

  • Klik dan onderstaande optie 'Indeling met interval' uit bij visuals > Rijkoppen:

ChrisvandenBerg_3-1665578611828.png

 

  • Dan krijg je dit:

ChrisvandenBerg_4-1665578674801.png

 

Is dit werkbaar?

 

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dit is werkbaar. Als je ook nog weet te vertellen hoe ik die + en - kan uitschakelen, dan is het helemaal super!

door Chris van den Berg

Top! Checkbox erboven is voor de pictogrammen: 

ChrisvandenBerg_0-1665579156762.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik ga er mee aan de slag en laat je weten of het is gelukt.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Helaas loop ik tegen onderstaande beperking aan. Totaal ander probleem, maar is hier een oplossing voor?

Raymond_de_Rozario_1-1665579632868.png

 

 

door Chris van den Berg

Dat moeten we even nader bekijken. Heb je het rapport opgeslagen? Dan kan ik even kijken. Anders dit probleem via service desk even oppakken.

 

Dingen waar je op kunt letten:

- Velden nalopen of er aggregaties aan staan die je niet nodig hebt

- Gebruik je berekende velden? Dan kunnen die wellicht beter/efficienter

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ik heb (jammer genoeg nog steeds) geen toegang tot Desktop, en zou binnen Dashboard niet weten hoe ik aggregaties moet maken :). Er zitten ook geen berekende velden in mijn rapport. 

 

Het rapport is opgeslagen

door Chris van den Berg

Ik bedoel de aggregaties die je ook in de online versie kunt toepassen als je op het veld klikt. Dan kun je aangeven of het de eerste, laatste of aantal ect. moet zijn.

 

ChrisvandenBerg_0-1665581316392.png

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Die staan allemaal op vroegste of eerste. Ik heb geen mogelijkheid tot de optie "niet samenvatten"

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Gerealiseerd