Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***

Kalender tabel toevoegen

door Raymond_de_Rozario
Status: Nieuw

Is het ook mogelijk om een kalender tabel toe te voegen aan het datamodel? Soms komt het voor dat ik een rapportage moet maken die kijkt naar een specifieke datum. De filters die gedefinieerd zijn binnen de pijldata voldoen niet altijd. Ik moest een rapport maken voor de OR-verkiezingen, waarbij ik een controle moest uitvoeren of iemand op 2, 3 of 4 juni minimaal 3 maanden werkzaam zijn geweest in in de onderneming. Zonder kalender tabel wordt dit een draak van een formule. Zie Link

2 Opmerkingen
Sven Beerents
CONTRIBUTOR ***
door Sven Beerents

@Raymond_de_Rozario : volstaat de volgende formule niet?

MAXX(Contract, IF(Edate(Contract[Date_in_service],3)<='Reference date filters'[selected date], 1, 0))

Als je 4 juni selecteert als peildatum en dit veld als filter toevoegt aan je tabel en filtert op waarde 1, dan worden alleen dienstverbanden getoond die minimaal drie maanden in dienst zijn op 4 juni (en daarmee ook op 3 en 2 juni drie maanden in dienst is).

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

@Sven Beerents Dank je wel voor je formule. Ik ga er mee stoeien. Met een kalender tabel met je minder afhankelijk van specifieke waardes, dat heeft voordelen in het bredere geheel. 

Raymond_de_Rozario_0-1752128322894.png