Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Kunnen zoeken op personeelsnummer

door Raymond_de_Rozario
Status: Alternatief aanwezig

Goedemiddag,

 

N.a.v. de post over "functie historie" ben ik zelf aan de slag gegaan en kom een heel eind, alleen loop ik er tegenaan dat ik niet op personeelsnummer kan zoeken. Via een omweg  had ik een standaard rapport gemaakt waarin de "text filter" visual zit. (het zou heel mooi zijn als deze standaard kan worden toegevoegd (zie idee) )

 

Dan krijg ik onderstaande melding

Raymond_de_Rozario_0-1684923070288.png

 

Wanneer ik persoonsnummer aan een slicer toevoeg dan heb ik niet de "zoeken" optie:

Raymond_de_Rozario_1-1684923106417.png

 

Wanneer ik "naam volledig 3" bijvoorbeeld toevoeg, dan heb ik de optie wel:

Raymond_de_Rozario_3-1684923196623.png

kan het mogelijk worden gemaakt dat er op personeelsnummer kan worden gezocht? Deze is uniek, medewerkers als "de Vries", "de Jong" , "Veenstra" , "van der Wal" zijn helaas niet zo uniek...

 

Groeten,

 

Raymond

5 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Met behulp van @ElmerH een work around gevonden door een berekende kolom (dus niet veld) te maken met de dax formule CONCATENATE(Person[FullName3]&" - ", Person[Person_BK]). Nogmaals bedankt Elmer, top!

 

@Chris van den Berg of @Anonymous kunnen jullie kijken waarom ik deze work around moet toepassen om op personeelsnummer te kunnen zoeken?

 

door Chris van den Berg

Persoonsnummer is een numeriek veld, power bi ondersteunt op die plekken dan geen zoekffunctie als het gaat om numerieke velden. Daarom werkt je work around wel, dit is een string veld.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dank je wel @Chris van den Berg voor de verduidelijking.

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig
 
Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***
door Paul Wevers - Ikazia (Bijgewerkt ‎28-10-2023 17:37 door Paul Wevers - Ikazia )

@Chris van den Berg 

Is het niet mogelijk dat het personeelsnummer tbv de slicer standaard aan het datamodel toegevoegd wordt. Het komt regelmatig voor dat er in rapporten gezocht wordt naar data bij een bepaalde persoon.

Nu moet iedereen dit berekend veld handmatig aanmaken.

 

Hartelijke groet,

Paul Wevers