Mijn Communities
Help
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **

Leidinggevende obv OE in rapport

door Esmiranda Vermeer
Status: Bestaat al

In Report Builder hebben wij de optie om o.b.v. de OE de leidinggevende op te halen en aan een rapport toe te voegen. Enerzijds om een overzicht te kunnen draaien van de (huidige) leidinggevende(n) op een bepaalde organisatorische eenheid (met ingangs- en einddatum i n de organsiatiestructuur). Maar ook bv om aan een overzicht met resultaten van diverse medewerkers ook te zien wie de bijbehorende leidinggevende(n) is/zijn. 

 

Graag zouden wij ook een dergelijke mogelijkheden in Reporting hebben.

Mooiste zou zijn als dit met een berekende kolom zou kunnen (wij hebben Reporting Pro).

Op die manier zou na één keer inrichten deze dan bij rapporten toegevoegd kunnen worden.

6 Opmerkingen
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw

@Esmiranda Vermeer  Heb je toevallig het standaard rapport 'Roltoewijzingen' al gezien? Deze beantwoord al een deel van je vragen en wellicht kun je op basis van dit rapport andere varianten maken die passen bij je informatie behoefte.

 

Ik hoor graag

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@Chris van den Berg - Dankjewel. Dit heeft me al een stuk op weg geholpen.

 

Als ik nu bij een rapportage de velden roltoewijzing =Manager en Roltoewijzing Status=Actief en in ons geval werk e-mail (van de roltoewijzing) toevoeg dan krijg ik in een rapport de leidinggevende(n) te zien. Dat is al een hele verbetering.

 

Volgende puntje is dan dat bij meerdere leidinggevenden op één OE er meerdere regels bij een medewerker op die rapportage komen. Heb je hiervoor ook een tip hoe ik dit op zou kunnen lossen (groeperen of iets dergelijks?)

 

Ook wordt bij een teammanager (die bij ons in de OE zitten) de eigen naam als leidinggevende getoond.

Hierbij is de opschaling niet zichtbaar. Dat issue hadden we ook in Report Builder. Dus dat is denk ik een lastige om op te lossen. Mochten hier ook iets voor mogelijk zijn, dan hoor ik het ook graag.

Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer

@Chris van den Berg - Nog tips op mijn vragen van 30/11/2022 ? 

door Chris van den Berg

@Esmiranda Vermeer excuses voor mijn late reactie. 

Het is zeker mogelijk om deze regels te groeperen. Dit hebben we ook laten zien in de webinar. Ben je er inmiddels al uitgekomen hoe je dat goed kunt doen?

Je zou ook eens het standaard rapport 'Roltoewijzingen' eens kunnen bekijken. Daar hebben we dat ook toegepast. Als je er nog niet uitkomt zal ik hier alsnog de stappen doorlopen die je nodig hebt.

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Bestaat al
 
Esmiranda Vermeer
CHAMPION **
door Esmiranda Vermeer