Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION ***

Toevoegen MGR (geleid door) van organisatiemodeleenheid in datamodel opnemen

door Rob99
Status: Nieuw

Ik wilde een Report builder rapport opstarten vanuit  'organisatiestructuur basismodel' . Het blijkt niet mogelijk om daar de manager(s) van op te nemen omdat de gegevens ontbreken in het datamodel. Het gaat hier dus niet om de 'MGR rol' die via roltoewijzing is ingesteld.

Verzoek is om de ontbrekende gegevens op te nemen in het datamodel.
In de schermafdruk gaat het om de gele regel onderaan.

Knipsel.PNG

8 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Rob99 ,

Dit zijn de gegevens die in de entiteit (tabel) roltoewijzing staan. Deze kolommen (tabelvelden) gebruik ik ook altijd in mijn rapportages:

Raymond_de_Rozario_0-1731395062826.png

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99 (Bijgewerkt ‎12-11-2024 09:46 door Rob99 )

Bedankt voor je reactie Raymond.
De gegevens van mijn schermafdruk zijn echter anders dan 'jouw gegevens' die inderdaad met de roltoewijzing te maken hebben. Mijn gegevens komen uit een andere gedeelte in het YFR datamodel dan die jij toont. (zie schermafdruk)
Een gedeelte dus dat met te maken heeft met het organisatiemodel en organisatiemodeleenheden en dat onderdeel uitmaakt van het Formatie en bezetting gedeelte in Beaufort.
Ik heb in eerste instantie geprobeerd om de MGR op jouw manier erbij te zetten maar toen werden ALLEEN de organisatie eenheden getoond die een MGR roltoewijzing hadden. Het oude report builder rapport toonde ook andere managers dan de actieve manager van de roltoewijzing. Natuurlijk heb ik een volledig overzicht nodig of er nu wel/geen (actieve) manager is. Dus vandaar dat ik het report builder rapport om wilde bouwen vanuit onderstaande deel van het YFR datamodel. Daar komt dus niet de gele regel voor van de eerste schermafdruk bij de eerste melding die ik heb gedaan. De meeste van de andere gegevens staan dan weer wel in het datamodel.

Knipsel2.PNG

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Rob99 ,

Als dat niet dezelfde is dan weet ik het niet. Ik kan mij nog voorstellen dat je van beide tabellen de kostenplaats code kan toevoegen zodat je een link kan leggen?

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

Voor de duidelijkheid nog even deze aanvulling. Ik wilde dus een oud report builder rapport ombouwen naar een nieuw YFR rapport. In het datamodel van de Youforce reporting komen de benodigde gegevens dus niet voor. Het oude reportbuilder rapport laat de benodigde gegevens dus wel zien. En dus vandaar mijn verzoek.

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Die dataset is gewoon aanwezig binnen Youforce Reporting.

karlWegner_0-1731426964428.png

Heb je deze wel geactiveerd/geselecteerd in het datatabel?

karlWegner_1-1731427031719.png

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Misschien heb je hier wat aan. Ik heb een rubriek laten aanmaken met de naam van medewerker die de rol MGR heeft in de organisatiestructuur. Deze is toegevoegd aan de datatabel Dienstverband en kan ik in feite in elk rapport toevoegen. Zo heb ik ook het issue waar jij tegen aan loopt omzeild. Weet niet of dit ook jouw probleem oplost.

karlWegner_0-1731483998401.png

Rob99
CHAMPION ***
door Rob99

@karl Wegner Bedankt voor je reacties. De roltoewijzing in het datamodel is geactiveerd maar dit is dus een ander deel dan dat ik nodig heb. Je tweede reactie moet ik nog gaan bekijken hoe de code precies werkt maar mijn inschatting is dat die ook betrekking heeft op de gegevens van de roltoewijzing en vermoedelijk niet om de gegevens die ik bedoel op de eerste schermafdruk die vanuit het organisatiemodel is gemaakt. 

karl Wegner
CHAMPION ***
door karl Wegner

Klopt, dit heeft betrekking op de organisatiestructuur en niet de structuur uit Formatie en Organisatie. Jouw plaatje is exact het plaatje uit de organisatiestructuur. Op het verkeerde been gezet;-)