Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Export mogelijk naar Excel (te doen, gedaan, archief) (YOU-I-171)

door Raymond_de_Rozario
Status: Afgewezen

Binnen selfservice is alleen de mogelijkheid om naar PDF te exporteren. het eerste nadeel hiervan is dat je alleen een bereik kan opgeven en niet kan kiezen voor alle regels, of het op dat moment ingestelde filter. Het tweede nadeel is dat je meteen alle details krijgt te zien en hier heb je niet altijd belang bij. Ik zou graag een export mogelijkheid naar Excel zien waarbij ik alleen de gegevens zie van de zichtbare kolommen. Voor bijvoorbeeld archief zijn dit:

archief, status, datum, afd.code., ing.dat., mut.nr, formulier, werknemer,resumé, exp., pers.nr, dv en export datum

Binnen Excel kan ik dan zelf weer filteren en waar nodig wat formules er op los laten. vergelijk het maar met de statistieken (die we nog steeds niet tijdens kantooruren kunnen draaien), maar dan alleen de tabbladen "openstaande mutaties" of "afgeronde mutaties"

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-171
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Raymond_de_Rozario 

 

Er zijn inderdaad in Self Service meerdere pagina's die de beheerder inzicht geven in belangrijke informatie. En natuurlijk de lijst weergave Te Doen, Gedaan en Archief zijn ook dergelijke belangrijke overzichten. We zijn niet voornemens om elk van deze pagina te voorzien van een export naar Excel functionaliteit. Daarom hebben we dit idee de status 'afgewezen'.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Remco te Ronde graag zou ik een argumentatie willen krijgen waarom jullie dit niet gaan doen. Ik had eenzelfde vraag, maar dan op een andere pagina/overzicht, waarbij het voor de gebruiker meer dan handig is om te exporteren naar Excel. Er zijn veel pagina's waarop er wel naar PDF kan worden geëxporteerd, maar die zijn alles behalve bruikbaar. Met veel kunst en vliegwerk zou je dit d.m.v. kopiëren en plakken in Excel iets van kunnen maken, maar dat is tijdrovend.

 

De opgeslagen data is al in tabelvorm, waarom niet de mogelijkheid bieden te kunnen exporteren  naar een applicatie die ook in tabellen werkt en waar kennelijk veel vraag naar is. Desnoods exporteren naar CSV. Voor de statistieken bieden jullie ook de mogelijkheid om naar Excel of CSV te exporteren. Het exporteren naar CSV wordt op meerdere pagina's aangeboden.

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Raymond_de_Rozario,

 

Er zijn inderdaad veel ideeën die we afwijzen.  Toen we in de zomer van 2022 begonnen met Youforce Clean up ideeën waren er alleen voor Self Service méér dan 650 openstaande ideeën. 

 

Vanaf het najaar is Self Service gestart met meer nadrukkelijk communiceren over de focus, zoals in het bericht 1e Algemene update PD HR Self Service 01-11-2022 Intro. De onderwerpen uit dat bericht zijn nog steeds actueel voor de aankomende periode. Dus zowel performance/stabiliteit, integratie met Mijn Youforce, SLA & 'vervanging'.

 

Vanuit het ideeën forum zijn we erg blij als we ideeën kunnen meenemen die voor alle gebruikers van Youforce toegevoegde waarde brengen. Er zijn diverse voorbeelden, denk aan de concrete voorbeelden Tekst van de knop "Auto" verbeterd in rekenbladen en ook Verbetering Infoblok rubriek

 

Maar er zijn inderdaad ook veel ideeën die we afwijzen. Zo ook dit idee. Om dat verder te concretiseren:

  • Het lijkt een wens voor hele specifieke gebruikers. De toegevoegde waarde voor een reguliere medewerker, manager, HR-advisieur of medewerker Personeelsadministratie lijkt beperkt
  • Het werkt niet eenvoudig, maar de data uit Te Doen is al (per pagina) te kopieeren naar Excel
  • De grote organisaties die dienstverlening hebben uitbesteed aan Visma|YouServe hebben vergelijkbare werkwijze met robotics software waarin ''een robot'' data overhaalt uit Te Doen en kopieert naar een plannings systeem waaruit de HR-Professionals van Visma|YouServe hun werkvoorraad halen.

 

Hopende je meer achtergrond informatie gegeven te hebben. En hopelijk ook toelichting gegeven te hebben waarom hele specifieke ideeën voor een beperkte groep professionals mogelijk de status 'afgewezen' krijgen.