Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Exportmogelijkheid van de tegel Activiteitenprofiel (YOU-I-30)

door Former Member
Status: Afgewezen

Er is een tegel <Activiteitenprofiel>. Je ziet hier de diverse profielen met het aantal activiteiten per profiel en het gebruikers dat een profiel heeft gekregen.
Als je op een profiel klikt, zie je ook welke activiteiten in het profiel zijn opgenomen. We zien hier graag een exportmogelijkheid op, bijvoorbeeld naar Excel.

7 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste Former Member,

 

Er zijn inderdaad in Self Service meerdere pagina's die de beheerder inzicht geven in belangrijke informatie. We zijn niet voornemens om elk van deze pagina te voorzien van een export naar Excel functionaliteit. Daarom hebben we dit idee de status 'afgewezen'.

Fvdzanden
VISMA
door Fvdzanden

Beste former member,

 

Je zou gebruik kunnen maken van het rapport Autorisatierapportages dat in Self Service beschikbaar is.

In dat rapport kun je heel makkelijk met een filter zien in Excel welke activiteiten in een profiel aangezet zijn.

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Fvdzanden naar welk rapport verwijs je? Waar vind ik dat rapport? En is er ook ergens een overzicht te vinden van de inrichting van de ESS autorisatie? 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Remco te Ronde graag zou ik een argumentatie willen krijgen waarom jullie dit niet gaan doen. Ik had eenzelfde vraag, maar dan op een andere pagina/overzicht, waarbij het voor de gebruiker meer dan handig is om te exporteren naar Excel. Er zijn veel pagina's waarop er wel naar PDF kan worden geëxporteerd, maar die zijn alles behalve bruikbaar. Met veel kunst en vliegwerk zou je dit d.m.v. kopiëren en plakken in Excel iets van kunnen maken, maar dat is tijdrovend.

 

De opgeslagen data is al in tabelvorm, waarom niet de mogelijkheid bieden te kunnen exporteren  naar een applicatie die ook in tabellen werkt en waar kennelijk veel vraag naar is. Desnoods exporteren naar CSV. Voor de statistieken bieden jullie ook de mogelijkheid om naar Excel of CSV te exporteren. Het exporteren naar CSV wordt op meerdere pagina's aangeboden.

 

Zie ook melding Export mogelijk naar Excel (te doen, gedaan, archi... - Visma Community 

door Remco te Ronde

Goedemorgen @Raymond_de_Rozario,

 

Er zijn inderdaad veel ideeën die we afwijzen.  Toen we in de zomer van 2022 begonnen met Youforce Clean up ideeën waren er alleen voor Self Service méér dan 650 openstaande ideeën. 

 

Vanaf het najaar is Self Service gestart met meer nadrukkelijk communiceren over de focus, zoals in het bericht 1e Algemene update PD HR Self Service 01-11-2022 Intro. De onderwerpen uit dat bericht zijn nog steeds actueel voor de aankomende periode. Dus zowel performance/stabiliteit, integratie met Mijn Youforce, SLA & 'vervanging'.

 

Vanuit het ideeën forum zijn we erg blij als we ideeën kunnen meenemen die voor alle gebruikers van Youforce toegevoegde waarde brengen. Er zijn diverse voorbeelden, denk aan de concrete voorbeelden Tekst van de knop "Auto" verbeterd in rekenbladen en ook Verbetering Infoblok rubriek

 

Hopende je meer achtergrond informatie gegeven te hebben. En hopelijk ook toelichting gegeven te hebben waarom hele specifieke ideeën voor een beperkte groep professionals mogelijk de status 'afgewezen' krijgen.

Fvdzanden
VISMA
door Fvdzanden

@FBB Zorgboog Het betreft het rapport Autorisatierapportages. Indien je dit niet terug ziet in je activiteitenprofiel moet je het rapport eenmalig activeren via Beheer - Beheer - Speciale functies. Zie onderstaand de informatie die je daarbij moet opvoeren. Het tabblad mag ook een ander tabblad zijn.

 

Fvdzanden_0-1672828691396.png

 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Fvdzanden top, bedankt voor je snelle reactie👍