Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Indien vervanging is verlopen, regel automatisch verwijderen (SLSR-I-402)

door Anonymous
Status: Afgewezen

Wanneer een gebruiker bij de vervanging een begin en einddatum aangeeft, blijft de regel staan, ook al is de einddatum ruimschoots verlopen. Kan het worden ingeregeld dat de regel vanzelf verwijderd wordt wanneer de einddatum verstreken is.

7 Opmerkingen
door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Ik realiseer mij dat ik reageer op een idee dat niet recent is ingediend. (zie opschonen ideeën Youforce)

 

Wij hebben afgelopen jaar (04-06-2021) een update gedaan die dit mogelijk maakt. De vervanging wordt nu automatisch verwijderd op twee verschillende manieren.

 

Wanneer de einddatum van de vervanging is verstreken zal deze automatisch uit het systeem worden verwijderd.

 

Wanneer de vervanger of vervangende persoon uit dienst gaat en een einddatum krijgt zal de vervanging vanaf die datum ook worden stopgezet en verwijderd. Dit omdat je uiteraard niet iemand kan vervanging die niet meer voor het bedrijf werkt.

door Rianne van der Linden

@Daniel_van_Bendegem  Dat is vreemd want ik zie bij één van onze professionals nog vervanging staan met een einddatum die al lang gepasseerd is. Toch blijft de vervanging zichtbaar.

Ingestelde vervangen verlopen.JPG

 

Zeker voor onze professionals (die soms wel eens meer dan 40 vervangingsregels ingesteld hebben) zou het handig zijn wanneer deze regels (waarvan de einddatum gepasseerd is) automatisch zouden verdwijnen.

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***
door Francis den Boer - Verberk

Bij ons is de einddatum ook nog steeds zichtbaar en wordt deze niet automatisch verwijderd. Zou erg prettig zijn als dit wel zou gebeuren. 

door Andrea de Bie - Hazelhof

Bij ons is de vervanging ook nog zichtbaar en niet automatisch verwijderd. Zou idd fijn zijn als dit vanzelf gaat

Rob99
CHAMPION **
door Rob99

Vanwege een probleem bij de vervanging van een leidinggevende, constateer ik zojuist dat bij ons (gem. Meierijstad) ook de oude regels blijven staan. En dus kennelijk niet automatisch worden opgeschoond / verwijderd. Is dus kennelijk nog steeds een openstaand issue.

Sita Wennekes
CHAMPION *
door Sita Wennekes

Ik heb laatst (oktober 2023) nog oude vervangingsregels verwijderd. Bij mij blijven deze dus ook nog steeds staan.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste geïnteresseerden,

 

Jullie constateringen zijn terecht. Op 04-06-2021 hebben wij een andere aanpassing uitgebracht die hier wel aan gekoppeld is. Dat betrof het mogelijk maken om een rol te verwijderen van een inactieve gebruiker. Vóór de aanpassing moesten ook eerst vervangingen ontkoppeld worden, wat natuurlijk niet handig was. Sinds die release is het wel mogelijk om gebruikersrollen te verwijderen als er geen actieve vervanging meer aan zit.

 

Dat is een andere kwestie dan wat er in dit idee gevraagd wordt. Onze excuses voor de verwarring.

 

Echter wijs ik dit idee om drie redenen af, rekening houdend met andere prioriteiten:

  1. Het verwijderen van regels zou onduidelijkheid kunnen opleveren rondom hoe de autorisatie was toegekend op moment x.
  2. Als een vervanging verlengd moet worden en dit op de dag dat de vervanging is afgelopen, dan vereist dat een nieuwe regel in plaats van dat de einddatum wordt verschoven.
  3. Met het oog op de toekomst overwegen wij alleen kleine aanpassingen op het onderdeel Vervanging. Hoewel we nog de prioriteiten moeten afwegen, denken wij dat de toekomst zit in een centrale vervanging en is de vraag hoe wij Self Service hierop aansluiten.