Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

presenteren verlof te vervallen uren (SLSR-I-644)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Goedemiddag

ik heb een wens en dat is het volgende. Als iemand verlof meeneemt naar het volgende jaar staat bij het verlofsaldo in Self Service het aantal uren wat per 1 juli vervalt.

Als iemand verlof voor 1 juli opneemt blijft het saldo wat per 1 juli zou vervallen staan. Het te vervallen saldo wordt dan niet bijgewerkt. ik merk dat dat tot verwarring bij de werknemers leidt.

Wat ik voorstel is dat iemand in het nieuwe jaar uit het verlofsaldo van vorig jaar kan kiezen waardoor het te vervallen verlofsaldo kleiner wordt of komt te vervallen. Het zou een hoop verwarring schelen.

met vriendelijke groet

sjoerd de jong

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-644
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

@Anonymous Ik kwam dit idee tegen omdat we bezig zijn met verbeteringen van Verlof als onderdeel van de Youforce app (en Desktop), zie https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Vervolgstappen-verlof/ba-p/509447

Voor zover mijn kennis reikt, is het probleem wat je beschrijft iets wat opgelost gaat worden in HR Core Beaufort.

Ik zal even overleggen met mijn collega's van Beaufort zodat we duidelijk antwoord kunnen geven op je idee.

door Bastiaan Friederichs
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Ingepland

Inderdaad, het team van Beaufort is gestart met de realisatie.

Dat betekent dat op het moment dat Beaufort een verlofaanvraag binnen krijgt, het eventuele saldo dat komt te vervallen (van de betreffende verlofsoort) aangepast zal worden.

Na synchronisatie van de saldi, zal dit dan ook zichtbaar zijn in Self Service.

@Frank Poell en @Ana Maria Nichitelea, graag dit idee updaten als de verbetering beschikbaar is op productie.

door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Beste Sjoerd,

 

Ik hoop dat inmiddels iedereen heeft gelezen in de 2022-12 release van Beaufort dat het statische aantal te vervallen verlofuren voortaan bijgewerkt wordt. Dit werkt als zodanig ook door in Self Service.

Bij deze sluit ik ook het idee op de community af met de status Gerealiseerd.

 

Wel een mooi moment om ook te benoemen dat er nog hard gewerkt wordt aan verlof via de Youforce app en Mijn Youforce. Hierin wordt rekening gehouden met de eerste vervaldatum en is het mogelijk meerdere soorten verlof binnen 1 aanvraag op te nemen. Houd de community dus goed in de gaten voor updates.