Mijn Communities
Help
PaulvanAchteren
CHAMPION *

In Templatebeheer onderscheid maken tussen Template zelf en inhoud van het Template

door PaulvanAchteren
Status: Nieuw

In Templatebeheer heb ik er zeer geregeld veel last van dat het Template zelf en de inhoud ervan 1 geheel zijn. Het zou fijn zijn wanneer dit 'uit elkaar geknipt' zou worden.

Wij hebben zo'n 20 bedrijven met een eigen logo, ondertekening, etc. Wanneer er bv. bij 1 bedrijf een directeur vertrekt, dient de ondertekening te worden aangepast. Dit dien ik vervolgens in alle templates voor dit bedrijf te doen (per bedrijf denk ik zo'n 20 a 30 templates, in-, door- en uitstroom).

Het zou fijn zijn wanneer er onderscheid zou zijn tussen het template zelf en in de inhoud hiervan en dat wanneer ik dan het (onderliggende) template zelf voor 1 bedrijf aanpas (bv. de ondertekening), dit wordt toegepast op alle templates voor dit bedrijf. Hierdoor hoef je dan alleen het Basis Template aan te passen en niet meer alle losse (20 a 30 in ons geval, en het worden er steeds meer) templates.

8 Opmerkingen
door Ellen van Rijckevorsel

@PaulvanAchteren 
Herkenbare uitdaging. Bij de implementatie van Youserve liepen wij ook tegen dit "probleem" aan.
Wij hebben dit nu opgelost door te kiezen voor een logo voor alle bedrijven.

Wat wij graag zouden willen is:

• Een illustratie die op basis van een if ingevoegd kan worden.
    Op deze manier kunnen wij het logo van een bedrijf invoegen, maar ook de handtekening van de directeur
  • Een template waarbij de eerste pagina afwijkt van de vervolgpagina's (lengte document is bij aanvang van genereren niet altijd bekend)

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Zeer herkenbaar probleem, vooral het wijzigen van een handtekening is een erg arbeidsintensief klusje. Toevallig moet ik er maandag weer een doen. zon 40 templates stuk voor stuk openen en dan aanpassen. Met daarbij natuurlijk ook de kans dat je er een mist.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman (Bijgewerkt ‎28-05-2025 09:44 door Marcel Bouman )

Dag collega's ik weet natuurlijk niet hoe jullie organisatie(structuur) in elkaar steekt, maar ik stuur de handtekeningen in de templates aan met mergevelden. Daarmee kan ik, al dan niet met een script, "redelijk" eenvoudig en snel wijzigingen  in de formulieren/rubrieken (keuzelijsten en/of tabellen) doorvoeren. Is dat wellicht een optie voor jullie?

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎28-05-2025 09:48 door Bas Menken - Gemeente Leiden )

@Marcel Bouman in ons geval gaat het om de afbeelding van de handtekening. Al onze brieven worden gegeneereerd met de handtekening van de directeur/gemeentesecretaris. 

Mijn grote wens binnen de organisaties is dat ik als ondertekening alleen neer hoef te zetten dat de brief digitaal ondertekend is in Youforce.  Hier willen onze organisaties helaas niet in meewerken, ze willen echt een handtekening op de brief zien staan. Ook al is dat in werkelijkheid niet degene die ondertekend.

door Ellen van Rijckevorsel

@Marcel Bouman 
Kan jij meer uitleg geven? Dit klinkt interessant.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Bas Menken - Gemeente Leiden ik wilde nog de suggestie doen om de documenten dan digitaal te laten ondertekenen, dan hoef je niet de afbeelding in iedere template aan te passen. Dat zou ook kunnen als je die actie uitsluitend bij de gemeentesecretaris legt, en dan kan hij/zij het periodiek (dagelijks, enkele keren per week) in bulk ondertekenen. Maar dit is dan wel echt een actie die door die functionaris persoonlijk moet worden gedaan (of je autoriseert het op een manier dat anderen het ook kunnen, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is?).

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Ellen van Rijckevorsel dat wil ik graag doen. Benader je me op marcel.bouman@siza.nl?

PaulvanAchteren
CHAMPION *
door PaulvanAchteren

@Marcel Bouman Bedankt voor je toevoegingen, maar klinkt mij allemaal vrij ingewikkeld. Ik zou graag zien dat Visma voor een standaard oplossing zorgt, waarbij er dus, zoals ik in de initiele vraag heb aangegevemn, onderscheid komt tussen template zelf en inhoud van de template. Stel er zijn 20 verschillende bedrijven in de omgeving met 20 verschillende logo's en ondertekeningen, dan wil ik 20 standaard templates kunnen inrichten en die koppelen aan allerlei 'brieven' in templatebeheer....Als er vervolgens een aanpassing is op 1 van de 20 templates, dan wordt dit toegepast op alle brieven die daaraan zijn gekoppeld..... Nu moet ik brief voor brief aanpassen.... 

Gr. Paul