avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Håndtering av nettolønn

Status: Prioriteres ikke

Vi har flere kunder i Huldt & Lillevik som er satt opp med nettolønn. Vi skal nå over til Visma Lønn også med disse kundene og trenger å få satt opp dette.

Vi har startet med en kunde og har satt opp nettolønnsarter ihht. oppsett på Community.

I H&L skjer det en automatisk oppgrossing til bruttolønn basert på skattekortet til den ansatte og systemet beregner skatt av dette. Dette skjer ikke i Visma Lønn om vi følger oppskriften fra community, her må man gå inn på oppgrossingskalkulatoren til Skatteetaten for å beregne skatt og grosse opp beløpene. Deretter må skatten legges inn per person manuelt.

For å spare tid, er det mulig å få tilsvarende funksjon i Visma Lønn?

Hvis ikke, har dere noen innspill på hvordan det kan gjøres enklere?

1 Kommentar
Status changed to: Status: Prioriteres ikke

Ut fra kost/nytte vurdering, prioritering av andre saker - er det dessverre ikke realistisk å tro på en løsning rundt nettolønn med det første. Nettolønn kan fort være omfattende og komplisert, og vi vet det finnes selskaper som har veldig gode eksterne løsninger. Jeg vil ikke nevne her, da jeg ikke har godt bilde av aktørene, forhåpentligvis kan google søk være til nytte. Lykke til!