avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Kildeskatt lønn - fullt skattetrekk 12 perioder

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎14-01-2020 10:50 )
Status: Implementert

Ønsker automatikk i å fange opp de som skal ha fullt skattetrekk ved utebetaling av feriepenger og lønn med halv skatt. Ønsker at automatikken skal gjøre at det varsles i lønnskjøringen det gjelder. Evt at de som har kildeskatt lønn i skattekortet sitt automatisk får full skatt. Slik det er nå må dette gjøres manuelt.

5 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

I versjon 14.10 (som kom i går), blir det trukket skatt ved utbetaling av feriepenger - for ansatte med kildeskatt

Status changed to: Status: Akseptert

Hei, har gleden av å informere at dette skal bli løst i versjon 15, som kommer ca. 20. juni.

Hei, Ved å laste ned versjon 15 så får man ønsket innfridd!  Takk for innspillet!

PARTNER

Hei @Gunnar Glendrange ,

Veldig fint at dere har fått dette inn for personer med kildeskatt, men hvorfor har dere ikke samme oppsett for utlendinger med 12 måneders skattekort? (feks skattekort med tabell 7150 & 7160).

Personer med 12 måneders skattekort skal behandles helt likt som personer med kildeskatt (skatt på feriepenger og ingen halv skatt i nov/des). Min løsning nå er å sette på "Kildeskatt på lønn" for ansatte med 12 måneder (tabell 7150&7160) skattekort slik at LA 499 beregner skatt på feriepenger.

Håper at dere kan gjøre en endring her slik at løsningen blir for alle ansatte med 12 måneder skattekort, ikke bare kildeskatt.

Anbefaler deg å registrere det som et ønske her i Idebanken, Mats!  (så blir det ikke borte som fotnote til løst sak)