Mijn Communities
Help

Autorisaties in Youforce Reporting

13-04-2022 13:24 (Bijgewerkt op 13-03-2023)
  • 0 Antwoorden
  • 0 kudos
  • 2922 Weergaven

Wie rapporten kan maken, bekijken en welke medewerkers je te zien krijgt in een rapport is afhankelijk van de toegekende autorisaties.  Hierbij is er sprake van een functionele autorisatie (wat mag ik?) en een organisatorische autorisatie (wie mag ik zien?). Deze autorisaties kunnen worden ingesteld door de beheerder.

 

Onderstaande informatie geeft je een idee hoe dit werkt. Als je geen beheerder bent, kun je indien gewenst door naar het volgende artikel.

Functionele autorisatie instellen via Policy Management

De functionele autorisatie is geregeld via de tool Autorisatiebeheer. Deze tool maakt gebruik van de rollen zoals die bekend zijn in het het Youforce Portaal (User Management). Daarnaast kun je in deze tool ook voor de handmatig in Self Service toegekende rollen individuele rechten toekennen. 

 

De uitleg voor beheerders over deze autorisatie in Autorisatiebeheer staat toegelicht in het volgende artikel: Beginnen met Youforce Reporting 

Organisatorische autorisatie instellen via Self Service

De organisatorische autorisatie verloopt via de rollen zoals deze zijn ingericht in Self Service. Dat betekent dat je in de rapporten dezelfde medewerkers ziet als die je in Self Service vanuit jouw rol ziet. In Self Service kun je via Beheer > Autorisatie > Inzicht autorisatie een overzichtelijke lijst aanmaken van de rollen en de bijbehorende organisatorische eenheden.

 

 

 

Onderdeel van leerpad

Dit artikel is onderdeel van het Leerpad: Starten met Youforce Reporting . Het volgende artikel van dit leerpad is Rapporten raadplegen .

Medewerkers
Actieve onderwerpen