Mijn Communities
Help

Bestandsuitwisseling - HR Core Online Gebruikers - Algemeen Beschikbaar

door Cristo Amezcua (Bijgewerkt ‎22-09-2023 18:04 door Cristo Amezcua VISMA )

Bestandsuitwisseling is ontwikkeld om handmatig bestanden uit te wisselen met Youforce en gaat de “Zend & Ontvang" - module vervangen.
Bestandsuitwisseling zal samen met de File API de IBU gaan vervangen.

 

De Bestandsuitwisseling module is nu “Algemeen Beschikbaar” voor HR Core Online gebruikers. Dit betekent dat je geen 4Me-ticket meer hoeft in te vullen om Bestandsuitwisseling voor jouw gebruikers te activeren, maar dat je zelf de autorisatie kunt toekennen in Autorisatiebeheer.

 

Kennisartikelen

16 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Cristo Amezcua de eerste 2 links leveren bij mij een foutmelding op, de 3e mag ik wel openen...

2023-04-18 07_22_57-Toegang geweigerd.png

door Cristo Amezcua

Dank je @FBB Zorgboog . Zou je het opnieuw willen proberen?

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Cristo Amezcua nu werken de linkjes wel allemaal

Rogerdsm
CONTRIBUTOR *
door Rogerdsm (Bijgewerkt ‎04-05-2023 10:39 door Rogerdsm )

Ik heb een probleem met Visma files, lees files exchange. Ik kan wel bestanden ontvangen maar niet meer verzenden?? Bij het indrukken van de button verzenden verschijnen er geen bestanden en blijft het wieletje draaien. Heeft dit iets te maken met de wijziging zoals in april doorgevoerd en moet er apart geautoriseerd worden voor zowel ontvangen als verzenden bestanden?

Rogerdsm_0-1683189556071.png

 

door Cristo Amezcua

Geachte @Rogerdsm ,

Uw probleem heeft te maken met de autorisatiewijziging die we in april hebben doorgevoerd. Uw gebruiker was niet gemachtigd om bestanden te verzenden. We hebben uw verzoek ontvangen via 4Me en hebben uw gebruiker gemachtigd, dus het zou nu moeten werken. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet. 

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

Goedemorgen Cristo,

 

Wij hebben dit probleem bij de Gemeente Den Helder ook. Ik en mijn collega Simone Weijers doen hier de salarissen en kunnen ook geen bestanden verzenden. Ligt dat bij ons ook aan een autorisatiewijziging  die in april is doorgevoerd door jullie?

Rogerdsm
CONTRIBUTOR *
door Rogerdsm

Goedemorgen,

Na autorisatie werkt het verzenden van bestanden in File Exchange weer. Dank voor jullie hulp!

 

 

door Cristo Amezcua

Goedemorgen @Willie,

Na de release van april moet elke gebruiker gemachtigd worden voor specifieke bestandstypen. Waarschijnlijk is uw gebruiker ook niet gemachtigd om bestanden van welk type dan ook te verzenden. Stuurt u ons alstublieft een 4me-verzoek met behulp van de template "Van Zenden & Ontvangen naar Bestandsuitwisseling", dan zullen wij uw gebruiker machtigen.

 

Met vriendelijke groet.

door Cristo Amezcua

Goedemorgen @Rogerdsm ,

Geweldig nieuws! Hartelijk dank voor de bevestiging. Ik wens u een fijne dag toe!

Willie
CONTRIBUTOR **
door Willie

Bedankt Cristo,

 

Ik heb je bericht ingeschoten in de helpdesk bij ons zodat de functioneel beheerder dit kan oppakken.

 

 

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

Bij mij werkt het tweede linkje niet, krijg de melding dat het artikel gearchiveerd is.

AnjaBrouwer1_0-1695365308997.png

 

door Cristo Amezcua (Bijgewerkt ‎22-09-2023 18:10 door Cristo Amezcua VISMA )

Hallo @Anja Brouwer1 


Excuses voor deze verkeerde link. Bestandsuitwisseling is nu algemeen beschikbaar en we hebben dit nieuwe artikel gemaakt om uit te leggen hoe je ermee kunt beginnen. Wij zullen deze aanpassen om verdere verwarring te voorkomen.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Is de overgang van ibu naar file api en bestandsuitwisseling verplicht gelijktijdig met de overgang naar Mijn Youforce? Dus is dit niet los van elkaar te zien?

door Cristo Amezcua

Hallo @wmvanee,
Zoals beschreven in stap 5 van dit artikel, Bestandsuitwisseling is op dit moment beschikbaar in Mijn Youforce, maar kan ook worden bereikt via de "Bestandsuitwisseling" -tegel op de Youforce Desktop. In dat laatste geval moet de tegel wel worden geautoriseerd via Toegangsbeheer.

wmvanee
CONTRIBUTOR ***
door wmvanee

Hallo Cristo, dank je voor je bericht. Dat weet ik inderdaad dat beide wegen nu benaderbaar zijn.

Mijn eigenlijke vraag is: Is de overgang van ibu naar file api en bestandsuitwisseling op en na 1 december 2023 verplicht gelijktijdig met de overgang naar Mijn Youforce? Dus moet je dan over zijn naar file api en bestandsuitwisseling per 1 december.

door Cristo Amezcua

Hallo @wmvanee,

Het uitfaseren van IBU is niet gekoppeld aan de datum van 1 december, dus je zou IBU kunnen migreren na de overgang van My Youforce, maar we raden je aan om dit zo snel mogelijk te doen.

 

We raden je ook aan om de migratie van de geautomatiseerde IBU-verbindingen naar de bestands-API te plannen, omdat dit werk vereist is van jouw IT-afdeling. Meer details hierover vind je in het stappenplan, zie ‘checklist File API’.