Mijn Communities
Help

Vanaf 18 juni: Overstap naar inloggen via Visma Connect in de Youforce App

door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎17-06-2025 21:51 door Lotte van Dijk )

Zoals jullie weten zijn we bezig met de overgang van PingID naar Visma Connect. In dit artikel heeft Sabine al uitgelegd wat deze verandering inhoudt. De volgende stap in deze overgang is dat ook de Youforce App vanaf 18 juni via Visma Connect werkt.

Wat verandert er?

Vanaf 18 juni  gebruiken we ook voor de Youforce App het nieuwe inloggen via Visma Connect. Dit betekent dat:

• Je bij het openen van de app eenmalig opnieuw moet inloggen
  • Je na het inloggen weer gewoon met een pincode kunt werken, zoals je gewend bent

Je krijgt hierbij een informatiepagina/foutmelding te zien. Geen zorgen, dat hoort erbij. De app herkent op dat moment nog niet dat er via Visma Connect wordt ingelogd. Je lost dit eenvoudig op met de stappen hieronder.

Wat moet je doen?

1. Open de Youforce App
  2. Zie je een foutmelding waarbij we je vragen opnieuw in te loggen? Klik dan op ‘Opnieuw inloggen’
  3. Je wordt automatisch doorgestuurd naar de nieuwe inlogpagina
  4. Log in met je zakelijke e-mailadres of je onyouforce-account
  5. Volg de instructies op het scherm
  6. Stel opnieuw je pincode in – en klaar!

Daarna kun je de app weer gebruiken zoals je gewend bent.

Goed om te weten

• Deze actie is eenmalig per gebruiker
  • Je hoeft niets opnieuw in te stellen (behalve een nieuwe pincode)

Heb je vragen of loopt iets niet zoals verwacht? Neem contact op met onze servicedesk en we zullen jullie zo snel mogelijk proberen te helpen. 

42 Opmerkingen
RDekker
CONTRIBUTOR ***
door RDekker

Goedemorgen,

Wij ervaren bijna allemaal nu al problemen bij het inloggen in Mijn Youserve op de PC. Is dit issue bij jullie bekend? 

Meldingen zijn:

- geen processen beschikbaar;

- toegang geweigerd; -

- foutmelding authenticator.

@Lotte van Dijk 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @RDekker

De update die ik heb gegeven gaat puur over de Youforce App van Visma | Raet. Voor vragen rondom Mijn Youserve wil ik je adviseren deze te plaatsen op: https://community.visma.com/t5/YouServe/ct-p/nl_ys_Visma_YouServe 

Alvast bedankt. 

Groeten Lotte

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Lotte van Dijk, veel collega's en ikzelf hebben vorige week al een melding op de telefoon ontvangen over het updaten van de App. Heeft dat ook hiermee te maken? 

EWdeVries1
CONTRIBUTOR **
door EWdeVries1

Wij hebben nu een probleem dat als je wilt inloggen via de app. Je krijgt dan de melding "Belangrijke update beschikbaar. Installeer de update om verder te gaan". Als je vervolgens klikt op Nu bijwerken krijg je de melding Verbinding mislukt. Probeer opnieuw. 

Heeft dit probleem te maken met bovenstaand bericht?

John connectie
CONTRIBUTOR *
door John connectie

Goedemorgen @Lotte van Dijk, 

Wij willen graag een melding op ons intranet zetten voor het personeel zodat zij weten wat te doen, ondanks dat het heel intuïtief lijkt, is de praktijk vaak dat personeel met vragen komt, om dat voor te zijn willen wij een bericht maken met een klein beetje uitleg, om ze de juiste richting in te duwen. Daarvoor zouden wij het op prijs stellen iets meer visueel ondersteund te worden. Denk dan bijvoorbeeld aan het scherm dat wordt getoond als je de App opstart, en in welk scherm je dan komt als je doorgelust wordt naar de nieuwe inlog pagina. Dit soort zaken zou ons helpen in het managen van de verwachtingen.

Is zoiets mogelijk? Alvast bedankt.

Groet, John.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @Lieke Sterk Huis & @EWdeVries1

Klopt, normaal gesproken doen we dit altijd bij een nieuwe update en krijgen gebruikers deze pagina en in dit geval dus ook. Als je dus niet automatisch updaten aan hebt, dan krijg je deze pagina. Inderdaad heeft dat ook te maken met mijn bericht dat ik stuurde. 

We hebben de nieuwe versie klaar gezet waarin ook een duidelijkere pagina komt waarom men opnieuw moet inloggen. 

Voor de nieuwe versie heb ik inderdaad begrepen dat je in de Appstore dan krijgt dat het niet lukt om te updaten. We gaan dit onderzoeken of we dit kunnen aanpassen. Vooralsnog belangrijk om de App wel te updaten in de Appstore. 

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@John connectie 
Hallo John, 

De handleiding is aan het artikel toegevoegd. Ik heb deze even snel in elkaar gezet maar mocht dit niet voldoende zijn dan wil ik je graag verwijzen naar alle inlog video's die we voor het inloggen hebben gemaakt. Die zijn zowel op de community als op het Youtube kanaal van Visma Raet te vinden. 

Groeten Lotte

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Lotte van Dijk inloggen lukt niet. 

ik heb de stappen op het scherm gevolgd, dus eerst uitgelogd en vervolgens opnieuw ingelogd. Wij werken met SSO en dus heb ik mijn zakelijke emailadres en netwerkwachtwoord ingevuld.
Vervolgens krijg ik een scherm: activeer jouw account. Wederom heb ik mijn zakelijke emailadres ingevuld. Na de knop Verder verschijnt het volgende bericht: Er is iets misgegaan. Neem contact op het je beheerder

Ik heb inmiddels ook ticket aangemaakt en hoop dat dit heel snel wordt opgelost voordat iedereen hier tegenaan loopt en gaat bellen☹️
Hanneke Wiersma
CHAMPION **
door Hanneke Wiersma

Ik maak ook een ticket aan want ik krijg dezelfde melding als FBB Zorgboog

Hanneke Wiersma
CHAMPION **
door Hanneke Wiersma

Het gaat mis na het invoeren van je mailadres en wachtwoord. Dan moet je opnieuw je mailadres invoeren. Je komt niet op het scherm zoals in de handleiding staat

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

Hier ook hetzelfde probleem!

MdeBeer
CHAMPION ***
door MdeBeer

Zelfde probleem hier.....

ly cheung
CONTRIBUTOR **
door ly cheung

@Lotte van Dijk : Bij SS kon je kiezen voor visma connect of een andere authenticator. Aangezien wij al de microfoft authenticator hadden, hebben velen deze in gebruik genomen. Kan dit hier in de app omgeving ook of is het alleen mogelijk met visma connect?

Brenda
CONTRIBUTOR *
door Brenda

Brenda_0-1750227263581.png

Hier hetzelfde

Vincent Rutgrink
CONTRIBUTOR **
door Vincent Rutgrink

Ook hier hetzelfde probleem ondervonden helaas.

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

Hoi @ly cheung

In de app kan je inderdaad net als op de desktop met verschillende apps koppelen voor de tweefactorauthenticatie. Dit kan dus ook met de microsoft authenticator. 

ly cheung
CONTRIBUTOR **
door ly cheung

@Sabine Koelewijn : dank je wel , ik zag het inderdaad in de handleiding staan.

Karen Schuurink
CONTRIBUTOR **
door Karen Schuurink

Goedemorgen, hier ook dezelfde melding. Wat moeten we doen? Groeten, Karen 

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

We gaan het probleem met het inloggen onderzoeken. 

Christian-B
CHAMPION ***
door Christian-B

@Sabine Koelewijn , 

Goede morgen, 

Graag z.s.m. een fix uitleveren. Het begint hier meldingen te regenen van gebruikers welke niet weten wat te doen!

Groet, 

Christian

ps, ik heb al een melding aangemaakt bij support.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo allemaal, 

Bedankt voor het doorgeven van jullie probleem. We hebben gevonden waar dit in zit. Om het even kort uit te leggen:

Jullie gebruiken SSO in jullie organisatie maar je hebt ooit ook een uitnodiging verstuurd voor het activeren van het Onyouforce account. De gebruiker heeft dit nooit gedaan en daardoor komt diegene in deze pagina terecht. 

Het probleem is zojuist opgelost. Zouden jullie het nogmaals willen proberen?  

Groeten Lotte

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@Christian-B De oplossing is doorgevoerd. 

Karen Schuurink
CONTRIBUTOR **
door Karen Schuurink

Ik kan er weer in! 

FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Hier ook gelukkig opgelost!

Vincent Rutgrink
CONTRIBUTOR **
door Vincent Rutgrink

Fijn dat het is opgelost, kan de telefoon weer even tot rust komen 😉

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

Hier ook, ben weer iets grijzer geworden vanochtend 🙂

TGeerdink
CONTRIBUTOR **
door TGeerdink

hallo,

wij blijven problemen houden met de Iphones. Als ze de app willen bijwerken, krijgen ze "Verbinding verbroken", als ze via de Apple store willen updaten, dan krijgen ze onderstaande melding. Wij hebben ook SSO.
Kan dit met Intune te maken hebben? Wat kunnen wij/jullie hierin doen? Dankjewel alvast!

TGeerdink_0-1750241767390.jpeg

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

DIt bovenstaande probleem speelde bij ons gisteren. Graag ook zsm antwoord.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

@TGeerdink Hallo, 

In principe lijkt dit inderdaad iets wat bij de telefoon of in de App store ligt.

Mag ik je vragen om de volgende actie uit te voeren?
1. Sluit de app store en de Youforce App volledig (dus ook op de achtergrond) 
2. Open de App store 
3. Zoek op Youforce 

4. Klik dan op bijwerken. 

5. Open de Youforce App 

6. Log opnieuw in. 

Verhelpt dit het probleem? 

Mocht dat niet zo zijn, dan ontvangen we graag een support ticket. Dan zouden we kunnen kijken of er iets met Intune gerelateerd zou kunnen zijn. 

Groeten Lotte

TGeerdink
CONTRIBUTOR **
door TGeerdink

@Alfaro Pentury , wordt bij jullie ook de app beheert middels Intune en gepusht naar de telefoons door systeembeheer? 

TGeerdink
CONTRIBUTOR **
door TGeerdink

@Lotte van Dijk  helaas blijven ze de melding krijgen

Karen Schuurink
CONTRIBUTOR **
door Karen Schuurink

Goedemiddag, de Iphone blijft de melding krijgen en wat er eerder aangegeven wordt helpt niet. 

TGeerdink
CONTRIBUTOR **
door TGeerdink

@Lotte van Dijk , ik heb een aanvraag ingediend: aanvraag 62449904 

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

@TGeerdink klopt! afgelopen dagen heb ik een aantal mw'ers hun app laten verwijderen en opnieuw laten downloaden. Dat werkte opzich wel, maar dat hoort niet zo te gaan toch.

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

hallo @Alfaro Pentury@Karen Schuurink & @TGeerdink

We begrijpen dat het frustrerend is als een app-update niet werkt en je een foutmelding krijgt zoals je hier ontvangt 'kan app niet bijwerken' . Bedankt voor het melden!

Graag willen we je geruststellen dat deze melding niet gerelateerd is aan een fout in de Youforce app zelf of aan de recente update van onze kant. Dit is een veelvoorkomend probleem dat bij Apple-gebruikers opduikt, vaak wanneer een app in het verleden met een ander Apple ID is gedownload dan het Apple ID dat nu op het apparaat actief is.

Omdat dit een instelling is die aan je Apple ID en je apparaat gekoppeld is, kunnen wij dit helaas niet voor je oplossen. Het ligt buiten onze technische mogelijkheden om hier iets aan te wijzigen vanuit de Youforce app.
Apple adviseert in deze gevallen om de app te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren. We begrijpen dat dit niet de meest ideale oplossing is en bieden hiervoor onze excuses aan.

Groeten Lotte

Karen Schuurink
CONTRIBUTOR **
door Karen Schuurink

Bedankt Lotte, voor de terugkoppeling. 

Alfaro Pentury
CHAMPION *
door Alfaro Pentury

Hi Lotte,

Bedankt voor je terugkoppeling!

TGeerdink
CONTRIBUTOR **
door TGeerdink

hoi,

Bij ons werkt stap 3 helaas niet omdat de app om de 20 minuten weer overschreven wordt via intune (sync interval).
Onderstaande zijn de stappen welke systeembeheer bij ons nu gaat uitvoeren. helaas dus paar dagen geen youforce app bij ons.

1. terug trekken uit intune
2. dag wachten
3. is verwijderen uit apple business manager
4. dag wachten
5. opnieuw uit store toevoegen aan Business manager apple
6. 20 minuten wachten
7. opnieuw toewijzen in Intune

Monica Oosthof
CONTRIBUTOR *
door Monica Oosthof

@Lotte van Dijk 
Wij hebben hetzelfde probleem dat collega's na inloggen melding krijgen 'neem contact op met je beheerder'

Wat te doen?

Sabine Koelewijn
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Sabine Koelewijn

Hoi @Monica Oosthof

Doet dit probleem zich nog steeds voor? We hebben gisteren namelijk een verbetering doorgevoerd. Als het zich nog voordoet, zou je dan een ticket aan willen maken? 

Monica Oosthof
CONTRIBUTOR *
door Monica Oosthof

Ja had gister 2 collega's die de melding van de beheerder kregen.
Toen gevraagd het vandaag nog eens te proberen. Zijn beide bij me geweest en beiden nog die melding.
Ik ga een ticket aanmaken.

Monica Oosthof
CONTRIBUTOR *
door Monica Oosthof

Er zijn bij ons meerdere collega's waarbij het gister niet lukte. 
En dan savonds bij 1 ineens wel.

Hoe kan dit? Wat doen ze fout of moet er iets ingesteld worden? (heb gister al ticket aangemaakt)