Mijn Communities
Help

Windows 10 en 11 en MS Edge Chromium

door Rene Gravemaker (Bijgewerkt ‎03-03-2022 11:41 door Amparo VISMA )

Windows 10

Microsoft heeft aangekondigd dat vanaf 15 juni 2022 Internet Explorer 11 niet langer ondersteund wordt. Ons onderzoek naar de IE11 compatibiliteit optie in Microsoft Edge Chromium in Windows 10 is succesvol afgerond. Dit betekent dat de afhankelijkheid van IE11 komt te vervallen voor HR Core Education en Docs Templatebeheer.

Windows 11

Microsoft heeft op 5 oktober 2021 Windows 11 beschikbaar gesteld. Deze update is een reguliere update voor Windows 10 systemen, die aan de hardware en software criteria van Windows 11 voldoen. Windows 11 maakt nog géén onderdeel uit van de gecertificeerde besturingssystemen voor Youforce. Het onderzoek naar de IE11 compatibiliteit optie in Microsoft Edge Chromium in Windows 11 is ook succesvol afgerond. Wanneer Windows 11 wél onderdeel is van de gecertificeerde besturingssystemen voor Youforce, zal ook hier gelden dat de browser-afhankelijkheid van HR Core Education zal worden naar MS Edge Chromium met IE11 compatibiliteit optie.

MS Edge Chromium

Voor het gebruik van MS Edge Chromium met IE11 compatibiliteit hebben we een handleiding samengesteld:

17 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

Alleen vervelend dat we deze procedure maandelijks moeten herhalen. Komt er nog een permanente oplossing. en aanvullende vraag: werkt HR Core ook op ander browsers die hier geen last van hebben??

Amparo
VISMA
door Amparo

Beste Nico,
Het klopt dat deze handeling elke 30 dagen opnieuw moet worden uitgevoerd. Helaas geeft Microsoft hier geen werkbaar alternatief voor. HR Core Education werkt alleen op de Internet Explorer engine. Dat betekent tot 15 juni dat Internet Explorer 11 kan worden gebruikt. Na die tijd is alleen MS Edge Chromium in IE modus een mogelijkheid.

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Amparo 

ik vind het een heel slechte zaak dat Visma hiervoor geen permanente oplossing voor heeft. Dit euvel is al jaren bekend. en dan komt Visma met deze oplossing. 

Dennis van der Weerd
CONTRIBUTOR ***
door Dennis van der Weerd

@Amparo @Nico vander Bent @Rene Gravemaker 

Onze systeembeheerder heeft een oplossing gevonden waarin je niet iedere 30 dagen de instellingen opnieuw moet aanbrengen. Deze wil ik hier wel delen maar ik geen mogelijkheid om een bijlage toe te voegen.

 

Verder wil ik melden dat op de beide manieren (die van Visma/RAET en van onszelf) binnen Edge de applicaties met een omweg toch als IE laden. Daardoor wordt ook de loonaangifte in IE geopend en werkt die nu niet meer. Dit zal zeer binnenkort ook voor de betaalmanager en  de pensioenaangifte gaan gelden. De aangedragen oplossing hiervoor is die onderdelen vanuit een andere webbrowser b.v. Chrome te starten. Erg omslachtig dus en dat eigenlijk alleen om HRCE onder IE te laten draaien....

 

Wim Boogaard
CHAMPION *
door Wim Boogaard

@Dennis van der Weerd, ik houd me aanbevolen voor de oplossing die jullie gevonden hebben! applicatiebeheerpsa@vgs.nl Alvast hartelijk dank. 

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Ik ook! 😊

PBakkum
CONTRIBUTOR *
door PBakkum

@Dennis van der Weerd, ik houd me ook aanbevolen voor jullie oplossing. Zou je die bijlage anders in een pb kunnen sturen?

Marian Paaij
CONTRIBUTOR **
door Marian Paaij

@Dennis van der Weerd, ik houd me ook aanbevolen voor jullie oplossing. Zou je die bijlage kunnen mailen naar personeelszaken@psg.nl ? Alvast hartelijk dank

Petra Snoek
CONTRIBUTOR **
door Petra Snoek

Ik ontvang de bijlage graag ook. 

Dennis van der Weerd
CONTRIBUTOR ***
door Dennis van der Weerd

@allen, Ik heb net onze work-around naar Aryan Blok gestuurd en zij gaan er naar kijken. Als dit een betere oplossing is, dan zullen zij dit via de community voor iedereen beschikbaar stellen. Ik stel voor dit even af te wachten.

Amparo
VISMA
door Amparo

@Dennis van der Weerd Wat betreft het gebruik van MS Edge Chromium en IE in relatie tot andere applicaties van Youforce, dat zijn we intern aan het analyseren en we komen hier laten op terug. 

Wat betreft het uitvoeren van de handeling in MS Edge Chromium elke 30 dagen, er wordt ook door het HR Core Education team gekeken naar de mogelijkheden om dit anders te doen. Ik zal bij Aryan informeren over de work-around die jullie systeembeheerder heeft gevonden.

Daniel Hoek
CONTRIBUTOR ***
door Daniel Hoek

Op zich werken die aanpassingen in Edge zodat je in Edge kan werken met HR Core, maar zoals Dennis aangeeft levert dit weer problemen met andere modules op (bij ons komt RVM2.0 er nog bij voor de lijst) dus het zou mooi zijn als Visma het voor elkaar zou weten te krijgen dat je met 1 inlog in 1 browser weer alle modules kan opstarten.

Dennis van der Weerd
CONTRIBUTOR ***
door Dennis van der Weerd

@Amparo Is er al nieuws?

Amparo
VISMA
door Amparo

Hoi Dennis (en de rest),

We zijn hard aan het werk om een praktische oplossing te vinden om HR Core Education en de andere applicaties in één browser werkend te krijgen. Echter is dit vrij complex en moet het systeem en de overige applicaties hier ook op getest worden. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Amparo a.g.v. een automatische update is op mijn laptop Windows 11 geïnstalleerd. Nu kan ik niet meer inloggen!! is hier oplossing voor!!

Amparo
VISMA
door Amparo (Bijgewerkt ‎06-07-2022 15:12 door Amparo VISMA )

@Nico vander Bent Beste Nico, dan wil ik je vragen om een call in te dienen bij de SD. Dan kunnen onze ontwikkelaars informatie uitvragen om te helpen. Windows 11 wordt niet ondersteund door HR Core Education, dat neemt niet weg dat wij ons best gaan doen om het probleem te verhelpen. Ik zal de SD op de hoogte stellen zodat je zo snel mogelijk wordt geholpen. 

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Amparo Dank voor terugkoppeling!. ik heb inmiddels een downgrade naar windows 10 uitgevoerd. dat kon gelukkig nog.