Mijn Communities
Help

De inbox zal nu automatisch worden ververst

door Lotte van Dijk

Vanaf vrijdagochtend 6 september om 9 uur zullen wij voor alle Beaufort Online klanten de verbeterde versie van de inbox activeren. Vanaf dat moment is het niet meer nodig om de herladenknop handmatig te gebruiken. 

De inbox zal automatisch ververst worden,  wat betekent dat nieuwe meldingen direct zichtbaar worden zodra ze binnenkomen. Dit maakt het eenvoudiger en sneller om op de hoogte te blijven van belangrijke updates.

Wat houdt de nieuwe inbox precies in?

  • Automatisch Laden van Notificaties: Je hoeft niet meer handmatig te verversen om nieuwe meldingen te zien. Ze worden automatisch geladen en verschijnen direct in je inbox.
  • Afgeronde Taken Worden Automatisch Verwijderd: Zodra je een taak hebt afgerond, verdwijnt deze automatisch uit je inbox. Ook hiervoor hoef je dus niet meer zelf op de herladen knop te klikken.

Dit betekent ook dat in de nieuwe inbox er ook geen herladen knop meer aanwezig is. 

 

Met deze nieuwe functie willen we het gebruiksgemak verder vergroten en ervoor zorgen dat je je volledig kunt focussen op je taken zonder afleiding.

De nieuwe inbox is vanaf morgen beschikbaar voor iedereen. Heb je vragen over de nieuwe inbox? Laat het ons weten in de reacties of neem contact op met de service desk. 

9 Opmerkingen
Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Dag @Lotte van Dijk 

 

Ik zie dat er inderdaad een wijziging is doorgevoerd. Uit jouw bericht leid ik af dat de notificaties automatisch worden geladen en getoond, echter kreeg ik zojuist onderstaand scherm waarbij toch nog een actie van de gebruiker is benodigd?

Henk1_0-1725864694408.png

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk (Bijgewerkt ‎09-09-2024 09:09 door Lotte van Dijk )

Hallo @Henk1,

Het kan inderdaad voorkomen dat je zo'n bericht krijgt. Dat doen we zodra je bijvoorbeeld in de inbox zit en je wat naar beneden hebt gescrolt. Daarmee willen wij de gebruiker attenderen op een nieuwe notificatie die net is binnengekomen. Als je dan bijvoorbeeld ver naar beneden bent gescrolt, dan kan je makkelijk naar deze nieuwe notificatie zodra je op bekijken klikt. 

Groeten Lotte

Henk1
CONTRIBUTOR ***
door Henk1

Helemaal duidelijk @Lotte van Dijk , dank voor de toelichting.

shabnambechan
CONTRIBUTOR ***
door shabnambechan

@Lotte van Dijk 

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar er verschijnen geen taken meer in de inbox. Managers ontvangen wel een mail dat er bijv. een verlofaanvraag is gedaan, maar ze zien dit niet terug in de inbox/takenlijst.

Gerda Woldring
CONTRIBUTOR ***
door Gerda Woldring

@Lotte van Dijk 

Ik weet ook niet of het hiermee te maken heeft maar er verschijnen geen taken/notificaties in de inbox bij medewerkers.

Bij Starten acties Workflow krijgt de medewerker wel een mail, in dit geval met het verzoek een Enquete in te vullen, maar er komt geen taak in de Inbox. De workflow wordt wel klaargezet in Self Service bij 'te doen'.

 

Lotte van Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte van Dijk

Hallo @shabnambechan & @Gerda Woldring

In principe heeft dit niets met de wijziging te maken die ik hier vermeld heb. Het feit dat er geen notificaties binnenkomen kan aan verschillende dingen liggen. Het is voor mij lastig om te zien waar het mis gaat. Het kan zijn dat Self Service wat vertraging heeft in het versturen naar de inbox of dat er iets mis gaat bij het aanmaken van de notificaties.

Dit kan ik helaas niet terug herleiden uit de berichten die jullie hier sturen. Een aanvullende vraag: gaat het hier om alle medewerkers of alleen om nieuwe medewerkers?

Zouden jullie een ticket bij het service center willen aanmaken? Ik ontvang dan graag de UserId's van de gebruikers waar het over gaat. Dan kunnen wij kijken waar het hier mis gaat. 

 

Groeten Lotte

Alfaro Pentury
CONTRIBUTOR ***
door Alfaro Pentury

Hi @Lotte van Dijk ,

 

Als er een taak staat voor een HR adviseur, maar ik wijzig de afdeling in BO4 en draai een export roltoewijz, is het dan ook zo dat de taak verdwijnt  bij deze adviseur?

GAM Rademakers
CONTRIBUTOR **
door GAM Rademakers

@Lotte van Dijk 

Wij krijgen van meerdere medewerkers verschillende problemen met de inbox door:

1. Een afgeronde taak verdwijnt niet uit de inbox na voltooiing. Ook verversen van de pagina werkt niet. Pas na opnieuw inloggen is de taak verdwenen uit de inbox.

2. De medewerker ontvangt een mail met de melding dat er een taak te voltooien is in YF, maar er staat geen taak in de inbox. Via het archief is te zien dat deze taak wel bij de medewerker staat. 

Beide meldingen kwamen binnen op 26 september, maar doen zich op dit moment nog steeds voor. 

Zijn er meer problemen van deze aard bij jullie bekend? 

door Christiaan Sluis

Hoi @Alfaro Pentury,

 

Voor jouw vraag is het van belang om te weten wat voor taak het is en wat je precies bedoelt met je wijziging. Vanuit Self Service werkt het zo dat wij de roltoewijzingen meerdere keren per dag verversen (indien aangeleverd natuurlijk), en op basis van autorisatiewijzigingen ook de taaknotificaties bijwerken (intrekken wie de autorisatie verliest, versturen wie dit erbij krijgt). Als je bedoelt dat de afdeling van het subject (dienstverband op wie de mutatie betrekking heeft) wijzigt, dan gebeurt hier niets mee. Dat is omdat de mutatie reeds is gestart met een afdeling, en op basis van die afdeling de autorisatie zoekt. De werking hierin is gelijk binnen Self Service en de bijbehorende notificatie in de inbox.

 

@GAM Rademakers: Op 26 september was er een flinke wachtrij opgelopen, wat op 27 september weer is ingelopen. Wij werken nu aan het uitbreiden van onze monitoring om hier sneller op in te kunnen grijpen. Het verwijderen van taken na afronding hebben wij een kleine vertraging op gezet om beter om te kunnen gaan met de impact van performance storingen, maar zou niet langer dan 30 seconden moeten duren (meestal minder!). Als jij nog wel problemen hebt met "hangende" taken, zou je ons dan willen helpen door een ticket aan te maken met daarin het lange gebruikersnummer van Youforce en de mutatie die reeds is afgehandeld?

Ditzelfde geldt ook voor het probleem dat er wel een mail is maar (nog) geen taak: ik ontvang graag een ticket om dit te onderzoeken want dit zou na de 27e niet moeten gebeuren.