Mijn Communities
Help

Eenvoudig naar recent gebruikte processen of modules in Mijn Youforce

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎25-01-2023 09:15 door Lotte v Dijk )

Aan Mijn Youforce hebben we het onderdeel ‘Recent gebruikt’ toegevoegd. Dit betekent dat wanneer jij binnen Mijn Youforce gebruik maakt van verschillende onderdelen/processen deze, met een maximum van 5, worden getoond links in het scherm onder ‘Recent gebruikt’. Mijn Youforce ziet er nu als volgt uit:

RemcoteRonde_0-1669103744416.png

 

Het doel van deze functionaliteit is om het gebruikers makkelijker te maken om te navigeren naar onderdelen waar zij recent gebruik van hebben gemaakt en zij niet opnieuw hoeven te zoeken. Bijvoorbeeld, als medewerker maak ik voornamelijk gebruik van declaraties en verlof. Als ik naar Mijn Youforce ga om voor afgelopen maand mijn declaraties in te dienen, hoef ik niet meer in het menu te zoeken naar declaraties maar staan deze nog opgeslagen onder het venster ‘Recent gebruikt’. 

 

Waarom ‘Recent gebruikt’?

De afgelopen periode hebben we meerdere interviews gedaan met medewerkers en managers van verschillende organisaties. Daarin hebben we getest of ‘Recent gebruikt’ of ‘meest gebruikt’ de beste oplossing is.

 

Een proces als ‘adres wijziging’ zal niet zo snel in de lijst ‘meest gebruikt’ komen. Maar ook processen als ‘jaargesprek’ of ‘verzuimmanagement’ worden in sommige periodes van het jaar vaker gebruikt.

 

Op basis van deze interviews hebben we onder andere geleerd dat managers het handig vinden om aan het einde van het jaar eenvoudig te navigeren naar ‘jaargesprek’. Of tijdens een periode met veel langdurig verzuim wordt een link naar ‘verzuim management’ als relevanter bevonden. Op basis van deze feedback is ‘Recent gebruikt’ toegevoegd aan Mijn Youforce.

 

Hoe werkt het technisch? 

Het venster ‘Recent gebruikt’ wordt gevuld op basis van cookies. Mocht je dus jouw cookies verwijderen of Mijn Youforce openen in incognito venster dan zul je zien dat het venster ‘Recent gebruikt’ geen onderdelen bevat. 

2 Opmerkingen