Mijn Communities
Help

Mijn Youforce in combinatie met Autorisatiebeheer of Toegangsbeheer

door Sabine Koelewijn (Bijgewerkt ‎25-10-2023 10:40 door Sabine Koelewijn VISMA )

Vanaf 1 december is het zover en gaan we allemaal met Mijn Youforce werken. Als organisatie heb je de keuze of je dit in eerste instantie nog met Toegangsbeheer doet of dat je al gelijk aan de slag gaat met Autorisatiebeheer. 

 

Wat zijn de voordelen van Mijn Youforce in combinatie met Autorisatiebeheer?

Wanneer je Autorisatiebeheer gebruikt voor Mijn Youforce kan je gebruikmaken van de procesweergave van Mijn Youforce. Dit houdt in dat je met alle nieuwe functionaliteiten aan de slag kan, zoals de zoekfunctionaliteit, de nieuwe inbox en de directe links. 

 

Daarnaast hebben we met Autorisatiebeheer het toekennen van autorisaties verder versimpeld. Het is makkelijker om autorisaties aan te maken en geeft ook meer inzicht dan Toegangsbeheer. Met Autorisatiebeheer willen we ook de eerste stappen zetten om alle autorisaties op één plek toe te kennen. Je hebt Autorisatiebeheer namelijk ook nodig voor de nieuwe modules, zoals Youforce Reporting, Bestandsuitwisseling en de Youforce App. 

 

Autorisatiebeheer leidend maken

Zodra je Autorisatiebeheer helemaal hebt ingericht, kan je Autorisatiebeheer leidend maken. Dit houdt in dat je al jouw autorisaties alleen nog maar hoeft te doen in Autorisatiebeheer en niet meer in Toegangsbeheer. Je kan Autorisatiebeheer leidend maken door dit aan te vragen bij de Service Desk. In het artikel: ‘Hoe maak ik Autorisatiebeheer leidend zodat ik Toegangsbeheer niet meer nodig heb?’ lichten we dit verder toe. 

 

Wat als je niet autorisatiebeheer leidend maakt? 

Met het leidend maken van Autorisatiebeheer geef je aan dat je Autorisatiebeheer volledig hebt ingericht en klaar bent om live te gaan. Wij vragen je om hier een ticket voor aan te maken omdat wij niet kunnen bepalen wanneer jullie live klaar zijn met het inrichten van Autorisatiebeheer. 

 

Op 1 december gaan we kijken welke klanten Autorisatiebeheer nog niet leidend hebben gemaakt. Als Autorisatiebeheer nog niet leidend is, gaan wij ervan uit dat je nog niet klaar bent met de inrichting en dan maken wij de autorisaties vanuit Toegangsbeheer leidend voor jouw autorisaties. Als Toegangsbeheer leidend is, kan je geen gebruik maken van de procesweergave van Mijn Youforce. Je krijgt dan de applicatie weergave.

 

Wat is het verschil tussen Mijn Youforce applicatieweergave en procesweergave? 

Welk autorisatie systeem leidend is heeft dus ook invloed op de weergave van Mijn Youforce. Het verschil in deze weergaves leggen wij uit in het artikel: ‘Wat is het verschil tussen de applicatieweergave en de procesweergave?’. 

 

Jouw actie

  • Wanneer je Autorisatiebeheer al hebt ingericht; maak een ticket aan om Autorisatiebeheer leidend te maken
  • Je wilt al je autorisaties op één plek; richt Autorisatiebeheer in en maak een ticket aan om Autorisatiebeheer leidend te maken
  • Wanneer je gebruik wilt maken van de procesweergave van Mijn Youforce; richt Autorisatiebeheer in en maak een ticket aan om Autorisatiebeheer leidend te maken
2 Opmerkingen