Mijn Communities
Help

Mijn Youforce nu ook beschikbaar op mobiel!

door Lotte v Dijk

We starten het nieuwe jaar goed met een verbetering voor het gebruik van MIjn Youforce op mobiel of andere apparaten.  

 

In dit artikel heb ik aangegeven dat we er aan zouden gaan werken om Mijn Youforce beschikbaar te maken op mobiel. Wij zijn blij om jullie te kunnen mededelen dat dit inmiddels is gerealiseerd. 

 

Hoe werkt het? 

De indeling van Mijn Youforce zal veranderen naarmate de schermgrootte verandert. De componenten zoals recent gebruikt, het menu en de inbox zullen onder elkaar komen te staan op de mobiele telefoon.

 

Op het moment dat een gebruiker op zijn telefoon navigeert naar een proces, zal er, ook op de mobiele telefoon, een nieuw tabblad worden geopend. Er is bij deze wijziging  niets veranderd in de mate van responsiviteit van modules zoals Self Service en Flex Benefits. En net als op het oude Youforce Portaal zijn er diverse onderdelen, denk aan HR Core Online, Reporting of Gemal, die nimmer gaan werken op een klein telefoonschermpje. Op het moment dat het proces wordt geopend, zal men dus ook hier dezelfde weergave krijgen als voorheen op de mobiele telefoon gewend was. 

 

Foto mobiel mijn youforce.jpg

Youforce app

De focus van Mijn Youforce is de desktop. Voor de beste gebruikerservaring op de mobiel, raden wij vooralsnog de Youforce app aan. Deze is volledig ontwikkeld en getest op basis van mobiel gebruik. Hier vind je de meest belangrijke processen voor de gebruiker zoals declareren, verzuim of wijzigen van je eigen persoonsgegevens.

 

Kijk voor meer informatie op de Youforce App community.

 

Een gelukkig nieuwjaar gewenst en hopelijk op nog veel mooie verbeteringen op Mijn Youforce samen met jullie! 

4 Opmerkingen
RichardR
CHAMPION **
door RichardR (Bijgewerkt ‎02-01-2024 13:58 door RichardR )

@Lotte v Dijk 

Beste Lotte,

Het allerbeste voor 2024.

De Inbox heeft nog een beetje aandacht nodig als het gaat om het schalen naar een kleinere pagina.

RichardR_0-1704199862570.png

RichardR_1-1704200014620.png

Zoals je ziet stopt de lengte van de inbox vroegtijdig wanneer de pagina niet heel hoog is. De ruimte is er nog wel in de kolom. De taken worden niet getoond, of de hoogte is zo klein dat je de taak niet kan lezen.

Bovenstaande afbeeldingen zijn vanuit de desktop en niet mobiel (even ter verduidelijking).

Met vriendelijke groet,

Richard

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

Hallo @RichardR

 

Bedankt voor het melden. Dat is natuurlijk niet hoe het hoort. We zullen gaan onderzoeken hoe we dit kunnen verbeteren op de desktop. 

Voor mobiel gebruik zal dit probleem in ieder geval niet voorkomen. We hebben voor op de mobiel een minimale hoogte ingesteld voor de inbox. 

 

Groeten Lotte

 

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@Lotte v Dijk 

Beste Lotte,

Vandaag valt mij op dat we een begroeting krijgen over de banner heen.  Kan deze worden geplaatst in de top balk naast het gebruiker icoontje. Dan kan er later nog eventueel de naam van de gebruiker aan worden toegevoegd.

RichardR_0-1704278931616.png

Met vriendelijke groet,

Richard

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk

@RichardR Hallo Richard, 


We zullen voor nu geen wijzigingen aanbrengen op de begroeting. In de toekomst zal de voornaam worden toegevoegd aan de groeting. In dit artikel heb ik nog even een korte update geschreven. 

Hier heb ik ook het artikel in vermeld waarin we jullie meenemen in tips rondom het ontwerpen van de banner. 

 

Groeten Lotte