Mijn Communities
Help

Extra hulp nodig bij het starten met Youforce Reporting?

door MSchopman (Bijgewerkt ‎16-06-2022 15:34 door MSchopman VISMA )

Met Youforce Reporting bieden wij een laagdrempelige oplossing voor Managers en Professionals voor het verkrijgen van operationele inzichten uit Youforce.

 

Om te starten zijn een aantal handelingen nodig die te maken hebben met het correct en juist beveiligen en afschermen van toegang tot de applicatie en de getoonde informatie. Dit staat beschreven in Beginnen met Youforce Reporting - Visma Community

 

Inmiddels zijn we enkele weken druk aan de slag met een aantal klanten. Naast de enorme hoeveelheid positiviteit die we terugkrijgen zien we ook dat de 'eerste stapjes' bij een enkeling wel wat extra uitleg mag verdienen.

 

Om dit iets makkelijker te maken is er nu ook een video instructie ontwikkeld waar we stapsgewijs doorheen lopen en het nog makkelijker moeten maken om te starten met Youforce Reporting

 

 

Directe link naar de video: https://vimeo.com/720716310/091fb14f8f

10 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

Ik mis in de video dat aangegeven wordt dat men ook van een andere 2-factor authenticatie gebruik kan maken. Wij werken standaard bijv met microsoft authenticator en die kan ook voor Youforce gebruikt worden. Ook mis ik in de instructie de werkwijze wanneer een organisatie gebruik maakt van SSO. 

Ik neem aan dat beide methoden gewoon bruikbaar zijn of vergis ik me daarin?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Michel Zuiderhoek,

 

Dank je wel voor het maken van dit filmpje. Staat ook ergens beschreven wat ReportingGroup #1 t/m #10 doen? Ik wil namelijk dezelfde rechtenstructuur gaan aanmaken die we hebben voor Management Informatie. Ik kan dan een nieuwe groep aanmaken en daar een rechtengroep aan hangen, maar dan kom ik er nog 18 te kort. Wij hebben namelijk 28 MI-groepen waar medewerkers lid van zijn.

 

Graag je hulp

Raymond_de_Rozario_0-1660547524001.png

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemiddag,

 

Is er iemand die mijn vraag van 15-08 kan beantwoorden? @MSchopman @Michel Zuiderhoek @Chris van den Berg 

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Raymond_de_Rozario ik heb eerder een vraag gesteld inzake ReportingGroup. Onderstaande kreeg ik als uitleg

 

Deze groepen hebben nog geen rechten. Deze groepen vormen eigenlijk een brug tussen Autorisatiebeheer (was policy management) en Youforce Reporting. Indien 1 van deze groepen wordt opgenomen in een autorisatiegroep binnen autorisatiebeheer dan moet dezelfde groep hier gekoppeld worden om aan de gekozen groep de juiste rapporten te weergeven. Indien iemand gekoppeld is aan 2 verschillende groepen dan werken de rechten cumulatief. Deze persoon kan dan zowel de rapporten zien van groep A als van groep B als dat de twee groepen zijn waar deze persoon lid van is.

door Chris van den Berg

Hi Raymond!

 

Zullen we een korte online sessie hiervoor plannen? Dan kan mijn collega die hier alles van weet je meer over vertellen.

 

@Ralph bedankt voor je bijdrage! Wil jij ook aansluiten?

 

Groeten,

Chris

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hi @Chris van den Berg Heel graag

 

maandag 19-09 kan ik alleen in de ochtend

woensdag 21-09 na 13:00

donderdag 22-09 en vrijdag 23-09 staat nu nog niets

 

@Ralph Dank je wel. Dit maakt het al iets duidelijker.

 

Ralph
CHAMPION **
door Ralph

@Raymond_de_Rozario  @Chris van den Berg 

Ik sluit graag aan mij de online sessie

 

maandag 19-09 kan ook ik alleen in de ochtend

woensdag 21-09 na 13:00

donderdag 22-09  kan ik niet

vrijdag 23-09 kan ik wel

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Chris van den Berg heb je al enig idee wanneer er iets ingepland kan worden?

door Chris van den Berg

Excuus, ivm verlof niet meer aan toe gekomen.

 

Ik plan wat in voor volgende week. 

 

@Ralph  zou je mij een mail willen sturen (christiaan.berg@visma.com) dan heb ik ook jou gegevens om een afspraak in te plannen.

 

 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Je hebt e-mail met de dagen waarop ik beschikbaar ben.