Mijn Communities
Help

Server URL Report Builder veranderd

door Chris van den Berg

De URL die nodig is om verbinding te maken met de Report Server van Report Builder is gewijzigd. Deze URL heb je nodig als je klassieke report builder rapporten wil aanpassen of als je de definitie van het rapport wil bekijken.

De nieuwe link:

https://publicreporting.youforce.com/rsbo4 


Dit is de link die je in moet vullen als je op onderstaande scherm verbinding moet maken:

ChrisvandenBerg_0-1720012941297.png

 

12 Opmerkingen
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Ook even hier. Helaas krijg ik dezelfde foutmelding

Raymond_de_Rozario_0-1720016618164.png

 

door Chris van den Berg

Gebruik je de hoofdletter 'O' in het laatste gedeelte? Gaat het mis bij het invoeren van je credentials of geeft hij daarvoor al een foutmelding? @Raymond_de_Rozario 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Chris van den Berg ,

 

Ik heb de URL vanuit het bericht gekopieerd. Het gaat al mis op het moment dat ik verbinding wil maken. 

door Chris van den Berg

@Raymond_de_Rozario dan maar even een ticket indienen. Tag mij ook maar in de ticket. Ik laat het team ernaar kijken.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Hoi @Chris van den Berg ,

 

Wanneer jij nog niets in de melding hebt gedaan, kan ik jou helaas niet taggen. Het meldingsnummer is: Aanvraag #48737184 | Visma | Raet - Customers Account (4me.com)

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg, zelfde probleem hier!

door Jacqueline van Meeuwen

@Chris van den Berg@Raymond_de_Rozario de melding verschijnt als ik kies uit de lijst eerder geopende rapporten. het viel me op dat de foutmelding verwijst naar RSB04 (in hoofdletters). als ik kies voor Openen, dan verschijnt de popup voor verbinding maken met de nieuwe server (rsb04 in kleine letters), invoeren van inloggegevens. dan gaat het goed!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Jacqueline van Meeuwen wanneer ik onderop de link connect klik en daar de URL plak of handmatig in type gaat het niet goed.

 

Raymond_de_Rozario_0-1720084921970.png

 

door Jacqueline van Meeuwen

@Raymond_de_Rozario, klopt, onderin werkt het niet goed, als je de server bij Opties hebt aangepast:

JacquelinevanMeeuwen_0-1720085427347.png

en daarna kiest voor Openen krijg je het credential scherm waar je je opnieuw moet aanmelden.

heb RB net afgesloten en opnieuw opgestart: maakt nu automatisch verbinding met de nwe server

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Daar aangepast en RB afgesloten en opnieuw gestart, maar nog steeds dezelfde foutmelding

Raymond_de_Rozario_0-1720085890015.png

 

door Jacqueline van Meeuwen

@Raymond_de_Rozario, sorry, dan weet ik het niet 😞

Overigens start ik RB als aparte applicatie, niet via (het oude) Ad hoc rapportages binnen Youforce. misschien zit daar een verschil?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Dat geeft niet @Jacqueline van Meeuwen , daarvoor heb ik ook een 4me ticket ingediend. Ik start het ook als aparte applicatie, aangezien dit de enige manier is om rapporten te wijzigen of de indeling/filters te bekijken.