Mijn Communities
Help

Nieuwe Verlof Rapporten Beschikbaar

16-08-2023 16:39 (Bijgewerkt op 06-09-2023)
  • 5 Antwoorden
  • 6 kudos
  • 817 Weergaven

Deze maand stellen we een aantal nieuwe standaard rapporten beschikbaar, verlof rapporten. 

Waarom

Dit doen we ter ondersteuning van de overstap van Report Builder naar Youforce Reporting, waarvan we als eerst de overstap maken voor alle verlof rapporten. Deze overstap gaat gepaard met veel werk om alle rapporten om te bouwen. Het toevoegen van deze rapporten verlicht waar mogelijk het werk wat er gedaan moet worden. Daarnaast biedt het een basis voor eigen rapporten. Door deze rapporten te kopieren en aan te passen wordt het een stuk eenvoudiger om eigen rapporten te maken. Voor meer informatie over de overstap naar Youforce Reporting zie Stapsgewijze uitfasering Report Builder .

 

Wat

In augustus gaan we in twee stappen 4 nieuwe rapporten beschikbaar stellen en doen een update van bestaand rapport:

 

Stap 1 - beschikbaar vanaf 16 augustus:

  • Verjaring verlof (nieuw)
  • Verlofrechtmutaties (nieuw)
  • Verlofsaldo (update)

 

Stap 2 - beschikbaar eind augustus:

  • Verlofregeling (nieuw)
  • Verlofblokkade (nieuw)
  • Verlofdashboard (nieuw)

In deze rapporten zie je een aantal algemene elementen die in alle rapporten terugkomen en in de toekomst ook in de bestaande standaard rapporten worden toegepast:

  • Verbeterde look en feel (kleuren en slicers)
  • Totalen (rechtsboven)
  • Nieuwe slicer die zoeken op medewerker makkelijk maakt
  • Gebruik van titels en subtitels ter verduidelijking van rapporten

 

Verjaring verlof - Dit rapport geeft inzicht in de verlofuren die gaan verjaren

 

ChrisvandenBerg_0-1692195561913.png

 

Verlofrechtmutaties - dit rapport geeft inzicht in de verlofrechtmutaties per medewerker

 

ChrisvandenBerg_1-1692195752740.png

 

Verlofsaldo - update van bestaand standaard rapport

ChrisvandenBerg_2-1692195840530.png

 

Hoe

Deze rapporten staan standaard uitgeschakeld en zal dus eerst ingeschakeld moeten worden in het configuratiescherm. Dit doe je als volgt:

 

Ga naar het configuratie scherm:

 

ChrisvandenBerg_6-1692196687230.png

 

Klik op standaard rapporten:

 

ChrisvandenBerg_4-1692196592132.png

 

Klik op beheer groepen om het rapport beschikbaar te stellen aan de gewenste gebruikersgroep:

 

ChrisvandenBerg_5-1692196658528.png

 

 

Opmerkingen
door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Chris van den Berg de nieuwe verlofrapportages hebben we beschikbaar gesteld voor een aantal gebruikers. Nu viel ons op dat deze rapportages niet zijn gelabeld als 'Verlof' rapport. Ze staan wel onder alle, maar niet onder verlof. Kunnen we dit zelf labelen of dient dit door jullie te gebeuren?

 

Zie printscreens:

 

BartKokGemeenteVenlo_0-1693489459989.png

 

BartKokGemeenteVenlo_1-1693489530259.png

 

 

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

Ik zie dat er nog geen antwoord is gekomen op de vraag van Bart hierboven.

Zouden jullie hier nog een antwoord op kunnen geven?

Björn Sman
CHAMPION **
door Björn Sman

@Bart Kok - Gemeente Venlo  & @Frans Bekkers mochten jullie niet alsnog dit uitgevonden hebben dan hierbij:

 

Wanneer je de rapportages in lijst weergave zet en vervolgens op de 3 puntjes drukt kun je Labels toevoegen. Mits je wel het recht hebt om Labels aan te passen hebt in autorisatiebeheer. Bij ons is dit op deze manier wel gelukt.

door Bart Kok - Gemeente Venlo

@Björn Sman dank voor je reactie. Dit had ik zelf ook al gevonden inderdaad. Mij ging het er om dat als Visma een standaardrapportage beschikbaar stelt dit meteen ook labelt. Dan hoeven de klanten dit niet zelf te doen. Als het goed is zou Visma dit meenemen @Chris van den Berg.

Anja Brouwer1
CHAMPION **
door Anja Brouwer1

@Chris van den Berg Ik zie bij mij het verlofdashboard niet tussen de standaardrapporten staan. Alle andere nieuwe rapporten wel.

Medewerkers