Mijn Communities
Help

Afgesloten Verstoring Portaal

31-10-2023 09:08 (Bijgewerkt op 31-10-2023)
  • 7 Antwoorden
  • 2 kudos
  • 1527 Weergaven

31-10-2023 11.00 uur:

 

Er blijkt geen verstoring te zijn. Het werkt zoals verwacht na de aanpassing die aangekondigd is in het volgende bericht Single Sign On voor professionals

 

We vragen jullie eerst om de volgende stappen uit te proberen:

1) Sluit alles van je browser (zoals Chrome/Edge) af

2) Start je laptop/desktop opnieuw op

3) Start je browser (zoals Chrome/Edge) op en ga naar https://mijn.youforce.com/

4) Log in met je @onyouforce.com account

5) Probeer een zogenaamde Professional-module (zoals HR Core Beaufort of Gemal) te openen.

 

Krijg je toch een foutmelding? Dan vragen we je om een melding aan te maken bij het ServiceCenter. Zorg in die melding dat je duidelijk opneemt welke gebruiker je hebt gebruikt, welke module je probeerde op te starten en welke @onyouforce.com account je gebruikte.

En voor de volledigheid meld ook of je via https://mijn.youforce.com/ inlogde of rechtstreeks via https://admin.youforce.com/

 

31-10-2023 9.00 uur:

Op dit moment zijn er problemen met inloggen voor professionals. Wij werken zsm aan een oplossing. 

Opmerkingen
Jolanda_Pelle
CONTRIBUTOR ***
door Jolanda_Pelle

Kan het dan zijn dat profs mogelijk geen acties in 'te doen' zien ?

Rob99
CHAMPION **
door Rob99 (Bijgewerkt ‎31-10-2023 11:45 door Rob99 )

Hmm geen verstoring maar kennelijk is er vandaag(?) wel een wijziging doorgevoerd want waarom werkte het vandaag ineens niet (goed) meer bij een aantal personen  terwijl het gisteren nog wel goed werkte?

 

Voor mij is het systeem hierdoor niet altijd goed te doorgronden want ik weet niet wat er op de achtergrond allemaal gewijzigd wordt door Visma en wanneer precies en wat daarvan de eventuele effecten kunnen zijn. Ik hoop dat we in de toekomst wat minder vaak last gaan krijgen van 'soms werkt het niet goed (bij sommigen)'.

Karin van den Burg
CONTRIBUTOR ***
door Karin van den Burg

https://mijn.youforce.com/ wordt bij ons pas per 1 december in gebruik genomen. Met ons denk ik bij veel organisaties. Dit is ook de datum dat je over moet gaan naar mijn Youforce. Via mijn.youforce inloggen is dus nog geen optie. Wij zien graag dat de admin.youforce.com link tot die tijd blijft werken.

Irene de Vreede
CONTRIBUTOR *
door Irene de Vreede

De afhandeling van deze storing is vanochtend in ons reguliere Visma-overleg met @Dani Venema besproken.

 

De verwijzing naar Mijn Youforce bij de afhandeling is niet handig, omdat veel organisaties nog niet over zijn. Dat geldt ook voor onze organisatie

 

Daarnaast is het jammer dat als je in het "tussenscherm" begint met typen, de toevoeging @onyouforce.com verdwijnt. Je moet dat handmatig toevoegen.

IrenedeVreede_0-1698756087784.png

Kunnen jullie ervoor zorgen dat dit scherm net zo wordt als het bij inloggen met Mijn Youforce? Daar blijft de uitleg over @onyouforce.com staan als je begint met typen.

IrenedeVreede_1-1698756244487.png

 

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Marleenvanderhak Bij ons heeft een professional sinds vandaag geen toegang meer tot applicaties in Youforce, ook niet tot werknemer-applicaties. Het lijkt er op, dat haar rechten gekoppeld zijn aan haar eerste, afgesloten dienstverband. Het geldt voor beide inlog-url's. Ik heb een ticket aangemaakt en mijn collega is maar naar huis gegaan, want ze kan haar werk niet meer doen tot het is opgelost ... 😒

Marin ZHGA
CONTRIBUTOR ***
door Marin ZHGA

Ben ik de enige die dit maar onduidelijk vind voor de prof? Wij hebben mijn.youforce.com ook nog niet actief. Had dit niet 1 maand kunnen wachten? Als ik het goed begrijp moeten we eerst via onyouforce inloggen en (nadat we daar ook een foutmelding krijgen) moeten we weer terug naar admin.youforce.com en kunnen we wel via die weg inloggen? Dit werkt echt niet lekker...

Dani Venema
VISMA
door Dani Venema

@Irene de Vreede en anderen, ter info: in dit artikel is meer informatie terug te vinden over het onderwerp. In de reacties heeft Remco ook gereageerd met de achtergrond en de geleerde lessen op basis van jullie reacties. Mochten er nog openstaande vragen of suggesties zijn; wellicht handig om daar een reactie achter te laten.