for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
For større regnskapsbyråer er det aktuelt å ha flere applikasjonsservere for at Visma Lønn skal ha akseptabel hastighet.
Hvis ditt firma har flere applikasjonsservere må det gjøres endringer i 2 filer for at integrasjonen med Visma.net skal virke som den skal.
Første forutsetning for å ha flere applikasjonsservere er at lisesen din gir mulighet for dette.
Videre så bør det benyttes RAC eller VUD for adgangskontroll.
I dette eksemplet så heter serverne "App1" og "App2".
"App1" er "hovedserver hvor VCG er installert på og her går også Visma Lønn OnDemand service.
På "App1" er det nødvendig å gjøre noen tilpasninger.
Påse at brannmur tillater trafikk på TCP port 9251.
Og påse at rettigheter er satt korrekt på "Message Queuing / MSMQ", gi alle rettigheter til gruppen "Everyone" og "ANONYMOUS LOGON" på køene "opgtomrqueue" og alle Visma Lønn køene.
På "App2" installer Visma Lønn som normalt, registrer lisens. Avslutt Visma Lønn og gjør følgende:
Integrasjonen med Visma.net skal nå virke.
Teknisk informasjon for hvis problemer med kommunikasjonen mellom de forskjellige maskiner og MSMQ:
Msmq from one machine should communicate with msmq from other machine, ping or telnet on msmq port 1801 can help https://support.microsoft.com/en-us/help/178517/tcp-ports-udp-ports-and-rpc-ports-that-are-used-by-m...
VafConfig.ini
VL_srv.exe.config
Oppett av integrasjon mellom Visma Lønn og Visma.net
I dette brukertipset har vi samlet alle relevante brukertips og spørsmål for deg som migrerer eller har migrert fra Visma Lønn til Payroll.
Jeg ønsker å migrere til Payroll. Hvordan går jeg frem?
Dette gjør du ved å trykke på "Flytteknappen ".
Vi anbefaler at du tar kontakt med din Visma Partner før du utfører punktene i "Flytteknappen".
Hva bør jeg tenke på før jeg går over til Payroll?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Beholder jeg tilgangen til Visma Lønn?
Dette har vi skrevet mer om i brukertipset "Nyttige tips og rapporter ved overgangen til nytt lønnssystem". Vi anbefaler at du setter deg godt inn i punktene skrevet her.
Bør jeg sende ut lønnsoppgavene før jeg bytter lønnssystem?
Ja, vi anbefaler at du sender ut lønnsoppgaven fra Visma Lønn før du går over til Payroll.
Finnes det kurs på Payroll?
Ja, du finner kurset her og er inkludert i ditt Payroll abonnement.
Kan jeg få testbruker / testfirma på Payroll?
Dette kan du lære mer om her.
Hvor finner jeg en oversikt over alle klientene jeg har i Visma Lønn?
Følg dette brukertipset.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.